jeepertje Geplaatst December 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2007 Hallo, Ik heb een originele toerenteller uit een 1980 CJ-7 kunnen bemachtigen. Momenteel zit er in m'n 1980 CJ-7 een toerenteller van een YJ gemonteerd met drie aansluitingen (massa, voeding en een draad van de bobine). Het is m'n bedoeling dat ik die vervang door een originele, maar ik weet niet hoe ik die moet aansluiten. De CJ-toerenteller heeft twee draden voor de verlichting (weet ik wel aan te sluiten) en twee DIKKE draaden die ik ergens moet aansluiten. Wie kan me vertellen waar? Groeten, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2007 Hallo Geert.. Zoals op de onderstaande euh kleine plaatjes.... Er zit een verbinding daar moet hij tussen komen.... Groeten Glenn.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst December 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2007 Thanks! Bij mij ziet het er wel iets anders uit... Ik veronderstel dus dat ik bij "F" een kabeltje moet aansluiten? Klopt het dat ik hier gewoon +/- 14V meet bij draaiende motor? Iets verder op deze draad is er een draad aan toegevoegd (ziet me er niet origineel uit). Als ik deze draad loskoppel valt de ontsteking weg eens de startmotor stopt met draaien. Maar de andere aansluiting kan ik niet echt vinden... Op de toerenteller zelf heb ik twee aansluitingen; 1= een dikke rode draad 2= een iets dikkere rood/witte draad Welke moet ik op "F" aansluiten en waar moet ik de andere aansluiten? Als er iemand (digitale) schema's heeft waar ik dit kan terugvinden zijn die uiteraard welkom. Groeten, Geert (heeft geen CJ-schema's) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst December 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2007 Hallo Geert..Zoals op de onderstaande euh kleine plaatjes.... Er zit een verbinding daar moet hij tussen komen.... Groeten Glenn.. Ahja, nu lees ik het (eindelijk) goed... Die stroomdraad F moet dus via de toerenteller 1 & 2 verder lopen. Bedankt Glenn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2007 Graag gedaan .... Heb wat schema's naar je gemaild kan je weer even vooruit.. Groeten Glenn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst December 11, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2007 Nogmaals bedankt!!! Gisteren eens de toerenteller aangesloten en hij werkt! (geeft wel iets meer toeren aan als hij zou moeten, maar 't blijft een Jeep natuurlijk) Groeten, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst January 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2008 Hallo, Kan iemand me zeggen wat de maximale stroom is die door de Ignition wires (F in deze foto) en dus ook door de toerenteller gaat? Dit omdat ik er een relais wil tussen plaatsen en aangezien dit nogal dikke draden zijn vraag ik me af als een gewoon relais van 30A zwaar genoeg is. Groeten, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst January 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2008 Volgens mij zit er een zekering van 30Amp voor deze groep.... Dus 30Amp zou moeten kunnen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst January 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2008 Volgens mij zit er een zekering van 30Amp voor deze groep....Dus 30Amp zou moeten kunnen.... Perfect, bedankt! (nogmaals) Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.