Spring naar bijdragen

ervaring met bestellen?


Gast Iwan Overmars
 Share

Recommended Posts

Gast Iwan Overmars

Heeft iemand ervaring met het bestellen van produkten via deze site: www.jeep4x4center.com?

Ik kwam deze site toevallig tegen, maar ik vind dat het een zeer uitgebreid assortiment aanbiedt.

Kan iemand mij nog vertellen hoe ik de totaalprijs kan uitrekenen als ik iets in het buitenland bestel? Invoerrechten, BTW e.d.

Ik hoor graag van jullie. B.v.d.

Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar een offerte laten maken bij jeep4x4center, want ik vond (en vind)de prijzen aantrekkelijk.

Ze versturen wel naar Europa, maar ik kreeg het idee dat ze daar wat extra aan wilden verdienen, verzendkosten waren bijna 2x zo hoog als bij 4wd.com.

Op zich wel erg duidelijk communicatie, dat is altijd een pluspunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Iwan Overmars
Vorig jaar een offerte laten maken bij jeep4x4center, want ik vond (en vind)de prijzen aantrekkelijk.

Ze versturen wel naar Europa, maar ik kreeg het idee dat ze daar wat extra aan wilden verdienen, verzendkosten waren bijna 2x zo hoog als bij 4wd.com.

Op zich wel erg duidelijk communicatie, dat is altijd een pluspunt.

O.K. ik zal dus van te voren de verzendkosten opvragen.

Rest mij nog de vraag wat ik er nog bij moet rekenen m.b.t. invoer en BTW e.d.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met de zoekfunctie allemaal op het forum te vinden maar nog even in het kort

btw over aankoopprijs + transport + invoerechten

invoerrechten 4,5% over aankoopprijs + transport tot aankomst grens EU

dus prijs usd 100 transport usd 50

usd 150 x 0,70 = Euro 105 + 4,5%= € 109,72 + 19% BTW =€ 130,56

plus eur 10 administratiekosten UPS = eur 140

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

GOED NIEUWS ! Op 17 maart 2008 heeft de Raad van Europa besloten om (o.a.) het vrijstellingsbedrag voor import van goederen van buiten de EU te wijzigen. De vrijgestelde waarde van 22 euro wordt met ingang van 1 december 2008 verhoogd naar 150 euro!

De officiële verordening is HIER te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hier voorzichtig mee zijn

Bongo moet ook eten

Er was ook een Nederlander waar je amerikaanse producten kon bestellen met een marge voor die Nederlander. Na aankomst goederen heeft de douane diverse zg geodkope iphones aangeslagen en werden ze hierdoor duurder dan bij aankoop hier.

Ook truukjes door kennissen in usa pakjes te laten sturen met gift of te lage waardes zijn bekend bij onze douane. Sta je eenmaal te boek als fraudeur dan heb je controle bij elke zending.

Maak gebruik van USPS ( airmail) flatrate box. Kost usd 35 of usd 50 tot bij je thuis. Meestal betaal je € 17,50 inklaren en soms alleen BTW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...