Spring naar bijdragen

rinker

Forum member
  • Aantal bijdragen

    9
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over rinker

  • Verjaardag 18/04/1959

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1994

rinker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Heb je inmiddels al een oplossing gevonden voor de ombouw van H4 naar HB1 ?
  2. rinker

    ervaring met bestellen?

    yep, via deze site kun je een postadres in de USA verkrijgen. http://www.bongous.com/language/nl.php Vervolgens invoeren maar
  3. rinker

    ervaring met bestellen?

    GOED NIEUWS ! Op 17 maart 2008 heeft de Raad van Europa besloten om (o.a.) het vrijstellingsbedrag voor import van goederen van buiten de EU te wijzigen. De vrijgestelde waarde van 22 euro wordt met ingang van 1 december 2008 verhoogd naar 150 euro! De officiële verordening is HIER te vinden.
  4. ik heb wat gelezen bij saabforum.nl Lijkt mij hetzelfde probleem bij mij. Ik ga wat sleutelen van de week. van Saabforum.nl Het klinkt voor mij bekend. Heb hetzelfde een jaar geleden gehad. De compressor wordt ingeschakeld via een soort slip/magneet koppeling. zolang de airco niet gewenst is wordt de koppelingsplaat dmv een rubber (lees veer) in vrijloop gehouden. Er is dan een vrije ruimte tussen de koppelingsplaat en looprol van de aandrijfriem. Deze afstand is bepaald door een aantal shimringen. Als in de loop der jaren de koppelingsplaat slijt wordt de afstand tussen de koppelingsplaat en de looprol steeds groter. Als deze afstand te groot wordt is de magneet niet sterk genoeg meer om de afstand en de veerkracht te overbruggen waardoor de compressor niet meer inkomt. Dit lijkt versterkt te worden bij warme motor waardoor de tegenspanning van het rubber (lees veer) sterker wordt. DIt zou verklaren waarom de airco het eerst wel doet en bij opwarmen niet meer. Controleer of de poelie van de compressor meedraaid maar ook de koppeling (schijf met dire nokjes erop). Is dit niet het geval dan diendt men de afstand tussen de poelie en de koppeling te verkleinen door het vewijderen van enkele shimringetjes op de koppelingsas. Denk erom!! Na het verwijderen van enkele shimringen moet de koppeling weer GEHEEL vrij kunnen lopen op het moment dat de airco uitgezet wordt. Anders blijft de koppeling slippend meedraaien waardoor deze nog sneller slijt. Andere optie is een nieuwe poelie met koppeling maar daarvoor moet ook het airco-circuit leeg, dus dubbele kosten!! Bij mij werkt bovenstaande optie al weer een jaar.
  5. heb ik ook een keer gelezen op het forum. maar wat doet de magneet koppeling ?
  6. het vreemde is dat de airco al gelijk afsloeg bij het begin van mijn vakantiereis. ik ga mijn woonplaats uit en de snelweg op en plof airco uit. de motortemperatuur is met trailer net boven de 90 graden op de rechte weg. ik rijd ongeveer 85 a 90 km/uur met trailer. hij koelt dus goed. ook helling op gaat het goed. bij 100 graden komt de fan bij. bij de tussenstop in Heerlen geeft de motor uiteraard veel stralingswarmte. vervolgens overnacht en de volgende ochtend verder. dus met koude motor rijd je weg. toch sloeg de airco niet aan. ook in Italie niet. pas op de terugreis als het in Oostenrijk 15 graden is begint de airco weer.
  7. zie mijn bericht airco slaat af bij hete motor. ik heb een boot met trailer van 3, 5 ton getrokken naar Italie. ik heb wel een heavy duty transmissiekoeler gemonteerd. ook ruim 2 uur in file gestaan met buitentemperatuur van ruim 30 graden. alleen geen airco. fffffffffff dat was zweten. maar temperatuur van motor liep niet verder op dan 110 graden, na aanslaan vin.
  8. zou kunnen. Op de terugweg met trailer, sloeg de airco opeens weer aan. Buitentemperatuurmeter gaf 15 graden aan, dus koud. Alleen in Italie was de buitentemperatuur 35 graden en reed ik solo. Toch sloeg de airco niet aan. motortemperatuur gaf 90 graden. De motortemperatuur komt bij mij met trailer op helling zelden boven de 110 graden. Ik schakel tijdig voor de helling naar 2 en ga met 3000 a 3500 toeren omhoog.
  9. Ik heb voor mijn vakantie de airco laten vullen. Hij doet het solo prima, totdat ik mijn boottrailer van 3,5 ton erachter gaat. Ik heb een grote heavy duty transmissiekoeler geinstalleerd ( http://www.dailydrivers.nl/) en een transmissieolietemperatuur meter in de bak gemonteerd. Zowel de transmissie als de motortemperatuur blijft binnen aanvaardbare grenzen. De jeep trekt als een beer de trailer op de hellingen van Oostenrijk. Alleen jammer dat de airco het laat afweten als de motor heel heet wordt. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en het relais onder de motorkap vervangen. Het probleem blijft. Thuis bij 18 tot 25 graden doet de airco het bij solo rijden prima. Zou de oorzaak in de buitentemperatuurmeter kunnen liggen ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...