Spring naar bijdragen

op herhaling: natte voeten


Recommended Posts

Natuurlijk; ook wij krijgen natte voeten als bijrijder.

Heb de benodigde artikeltjes over het doorprikken al gelezen en ga dat zeker even doen.

Nu zie ik dat "cupje" waarin je een gaatje moet boren en erna moet afpluggen.

Echter bij mij ziet het er echt uit als een cupje, wat aan de bovenzijde open is. Lijkt erop dat water wat daarin loopt wordt afgevoerd.

Hoort dat open te zijn of heeft de vorige eigenaar een wat erg groot gat gehakt??

Edit: foto foetsie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat blok (wat is dat voor iets?) wat onder het handschoenenkastje zit is geopend geweest en het lijkt erop dat ze dat met kit hebben dichtgesmeerd.

De uitloop naar de afvoer ziet er niet origineel uit. Lijkt wel een y-stuk waarop maar op 1 poot zit aangesloten (ductape !!!), de andere kant is gewoon open.

Gek dan dat je kan zwemmen in de auto.

Dit gaat retour, moeten ze maar nieuwe onderdelen in zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat blok (wat is dat voor iets?) wat onder het handschoenenkastje zit is geopend geweest en het lijkt erop dat ze dat met kit hebben dichtgesmeerd.

De uitloop naar de afvoer ziet er niet origineel uit. Lijkt wel een y-stuk waarop maar op 1 poot zit aangesloten (ductape !!!), de andere kant is gewoon open.

Gek dan dat je kan zwemmen in de auto.

Dit gaat retour, moeten ze maar nieuwe onderdelen in zetten.

Als dat zwarte kastje 'geopend' is geweest moet je je afvragen waarom. Ik denk om de plaats van lekkage in je aircosysteem vast te stellen. Een 'aircoboer' stop daartoe een kleurstof in je aircosysteem en gaat vervolgens kijken waar die kleurstof te zien is. Hij gebruikt daarbij een uv lamp en zet soms zelfs een speciale bril op. Bij mij wat de lekkage nergens te vinden. Dan gaat het vermoeden uit naar een lekke condensor. Dat is lastig te zien; de enige manier is om de ventilator er uit halen om de lekkage van de condensor te kunnen bevestigen. Schijnt wel een GC kwaaltje te zijn m.n. bij de ZJ omdat deze geen luchtfilter voor het interieur heeft (WJ weet ik niet).

Bingo - bij mij dus - en een hele dure reparatie: het hele dashbord moet er uit en weer in:blush: voor een condensor van pak-'m-beet 200 duuro's. Ik mocht gelukkig meesleutelen met de monteur: 8.00 uur begonnen en 18.15 reed ik weer weg. Ga er maar bij een garage van uit dat het twee dagen kost voor 1 monteur.

Ik hoop dat je garantie hebt....! Pak ze aan; ze wisten van deze lekkage anders was de boel niet open gemaakt.

vr. gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de foto gezien, lijkt het er niet echt koosjer uit volgens mij.

Misschien hebben ze ooit een mankement voorlopig gefixt en heb je nu opnieuw prijs.

Kun je misschien je tapijten eruit halen en gans de zaak afplakken met bruin papier.

Dan de airco even laten draaien en kijken waar er zich natte vlekken vormen.

... 't is maar een suggestie hoor...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat zwarte kastje 'geopend' is geweest moet je je afvragen waarom. Ik denk om de plaats van lekkage in je aircosysteem vast te stellen. Een 'aircoboer' stop daartoe een kleurstof in je aircosysteem en gaat vervolgens kijken waar die kleurstof te zien is. Hij gebruikt daarbij een uv lamp en zet soms zelfs een speciale bril op. Bij mij wat de lekkage nergens te vinden. Dan gaat het vermoeden uit naar een lekke condensor. Dat is lastig te zien; de enige manier is om de ventilator er uit halen om de lekkage van de condensor te kunnen bevestigen. Schijnt wel een GC kwaaltje te zijn m.n. bij de ZJ omdat deze geen luchtfilter voor het interieur heeft (WJ weet ik niet).

Bingo - bij mij dus - en een hele dure reparatie: het hele dashbord moet er uit en weer in:blush: voor een condensor van pak-'m-beet 200 duuro's. Ik mocht gelukkig meesleutelen met de monteur: 8.00 uur begonnen en 18.15 reed ik weer weg. Ga er maar bij een garage van uit dat het twee dagen kost voor 1 monteur.

Ik hoop dat je garantie hebt....! Pak ze aan; ze wisten van deze lekkage anders was de boel niet open gemaakt.

vr. gr.

de verdamper zit in de dash, condensor zit voor bij de radiateur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coolcar in Groesbeek is "groot geworden" van het vervangen van verdampers van ZJ's. I.d.d. een zwakke plek. De verdamper is na 7-10 jaar gewoon doorgerot. De meeste Jeep-dealers in het oosten van het land beginnen er niet eens aan omdat het hele dashboard er uit moet en sturen je gelijk door naar Coolcar.

Bij mij kostte het destijds (2002) €758,-- (€200 voor verdamper, rest arbeidsloon, afvullen, lektest en BTW).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen staat hij bij de garage waar ik hem gekocht heb; ze hebben beloofd het netjes en origineel te maken.

Blijkt inderdaad dat ze de bak eraf gezaagd hebben om bij de verdamper te komen. Deze is voor de aankoop vernieuwd. Dat zou een dag montage hebben gescheeld; jammer ik had die uren graag vergoed dan had ik nu geen schade gehad.

Indien mogelijk komt er een nieuwe bak in; er moeten ook nog de nodige vacuum slangetjes opnieuw worden aangesloten. Heb er alle vertrouwen in.

Ben ik straks ook van die fault codes in mijn CC af.

One problem almost solved; numerous to go.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het gaat dan echt gebeuren; er komt een complete ander kachelhuis in met goede radiator, werkende klepmotertjes en hele luchtkanalen.

Mooie is dat in dit kachelhuis al een gaatje bij de afwatering is geboord.

Morgen heb ik zowel warme als koude lucht en uit de blaasroosters die IK wil!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...