bryancj7 Geplaatst November 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2007 Mijn rechtersteekas lekt olie, nu is de keerring vervangen niet zo schokkend maar waar ik dus niets van begrijp is hoe het werkt met het uitshimmen van je wiellager....iemand die mij het uit kan leggen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst November 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2007 Mijn rechtersteekas lekt olie, nu is de keerring vervangen niet zo schokkend maar waar ik dus niets van begrijp is hoe het werkt met het uitshimmen van je wiellager....iemand die mij het uit kan leggen ? Er zitten tussen de achterplaat van de remtrommel en je as losse plaatjes die je lagers uitshimmen. meer plaatjes ertussen betekend dat je lager losser komt te zitten en minder plaatjes dat je lager strakker komt te zitten. Maar als je geen lager vervangen hebt kan je de oude situatie zo weer terug zetten. Groeten Bas en hoop dat je het snapt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst November 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 het beste is als je de boel goed wilt uitshimmen in de voor en achteras. dan moet je paslagers maken. dan moet je nieuwe lagers nemen met schalen. en die lagers moet je aan de binnenkant ongeveer 1,5 A 2 mm uithonen. het is zonde van de lagers maar helaas maar waar. en met die paslagers doe je de de diff en pionas mee uitshimmen. denk bij je eigen het zit perfekt. dan haal je de paslagers eraf. en met een pers. pers je de nieuwe lagers erop. en zo doen ook de meeste 4x4 en truck bedrijven het zo. p.s en daarna de paslagers niet weggooien. die kun je dan weer gebruiken voor de volgende keer of bij een Jeepvriend bijvoorbeeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 het beste is als je de boel goed wilt uitshimmen in de voor en achteras. dan moet je paslagers maken. dan moet je nieuwe lagers nemen met schalen. en die lagers moet je aan de binnenkant ongeveer 1,5 A 2 mm uithonen. het is zonde van de lagers maar helaas maar waar. en met die paslagers doe je de de diff en pionas mee uitshimmen. denk bij je eigen het zit perfekt. dan haal je de paslagers eraf. en met een pers. pers je de nieuwe lagers erop. en zo doen ook de meeste 4x4 en truck bedrijven het zo.p.s en daarna de paslagers niet weggooien. die kun je dan weer gebruiken voor de volgende keer of bij een Jeepvriend bijvoorbeeld Aparte as, met een "pionas" in een wiellager.... Gaat weer nergens over.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst November 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2007 Aparte as, met een "pionas" in een wiellager....Gaat weer nergens over.... deze keer heb je gelijk. deze posts hoor eigenlijk bij topic diff en pionas thuis. was ff in de war. vroeger moest ik mijn steekassen ook altijd uitshimmen. maar nu ik Mooser steekassen heb hoeft dat niet meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.