Spring naar bijdragen

wagoneer voor trailer


wagoneer 78
 Share

Recommended Posts

we hebben sinds kort een wagoneer uit 78.... en willen daarmee een paardentrailer gaan trekken.... nu verteld men mij dat de jeep wagoneer vaak gebreken krijgt (motor,versnellingsbak etc) als je met hem wat zwaardere lasten gaat trekken.....mijn vraag is of iemand ervaring heeft om de wagoneer als trekpaard te gebruiken.....

hoor graag van jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we hebben sinds kort een wagoneer uit 78.... en willen daarmee een paardentrailer gaan trekken.... nu verteld men mij dat de jeep wagoneer vaak gebreken krijgt (motor,versnellingsbak etc) als je met hem wat zwaardere lasten gaat trekken.....mijn vraag is of iemand ervaring heeft om de wagoneer als trekpaard te gebruiken.....

hoor graag van jullie.

Ik vind het trek vermogen een beetje tegen vallen , wel een dikke motor maar weinig PK's.

En zit er een gekeurde trekhaak op ?

Ik heb ool wel een trekhaak , maar niet gekeurd , dus maar 750 kg.

Wagoneer-0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi daar,

Ik trek al een jaar of 15 een trailer met raceauto van hot naar her ( trailer + raceauto = ca. 1700 Kg ). Afgelopen zomer waren we nog in Pau ( Zuid Frankrijk ), Nantes ( Circuit de Bretagne ) en op Magny Cours ; zo goed als probleemloos ; heb er een paar jaar geleden wel een 401 ingebouwd omdat de 360, vooral bij overschakelen naar 3 ( automaat ) het er wel moeilijk mee had. De 401 is aanmerkelijk sterker .... Geen problemen met de bak, wel de kruiskoppelingen regelmatig versleten ( eens per 2-3 jaar preventief vervangen en natuurlijk jaarlijks ! doorsmeren ! )

Groet, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...