Ab Hart Geplaatst October 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2007 Hallo Jeepers, Ben ca. 6 weken in het bezit van een GC 4.7 uit 2000. Nu het s,ochtends kouder wordt constateer ik een vreemd probleem. De GC start zonder problemen en loopt mooi rond, op het moment dat ik hem in z’n achteruit zet lijkt het wel of de auto gaat trillen en maakt ie best wel veel meer geluid. Het toerental blijft onder de 1000 rpm , vervolgens zet ik hem in drive rijd zachtjes het woonerf af, pas na ca. 200 meter krijg ik de indruk dat de koppelomvormer zijn werk gaat doen en loopt en schakelt verder probleemloos RARA wat is dit. Bij de dealer is ie aan de diagnose geweest en de olie van de bak gecontroleerd dat was allemaal goed. Mvg groet Ab ‘t Hart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2007 Bedoel je het "blazen" van de motor ? Als dit alleen de eerste 200 meter is , dan is dit normaal. Trillen , alleen achteruit ? btw. je hebt een WJ en geen ZJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Hart Geplaatst October 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2007 Nee hij doet dat ook vooruit, jij noemt dat "blazen" maar de vraag blijft wat is dit. Ik inderdaad een WJ zal wel met het aanmelden iets verkeerd zijn gegaan en heb nog geen idee hie ik da kan veranderen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2007 Nee hij doet dat ook vooruit, jij noemt dat "blazen" maar de vraag blijft wat is dit. Klik hier maar , is al een keer iets over geschreven Ik inderdaad een WJ zal wel met het aanmelden iets verkeerd zijn gegaan en heb nog geen idee hie ik da kan veranderen.. instellingen -> profiel wijzigen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst October 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2007 Idd normaal gedrag van de versnellingsbak. Hier nog even de eerdere bijdrage: Volgens het WJ Manual: Extreme Cold Oil temperature below -16° F -Park, Reverse, Neutral and 1st and 3rd gear only in D position, 2nd gear only in Manual 2 or L -No EMCC Super Cold Oil temperature between -12° F and 10° F - Delayed 2-3 upshift - Delayed 3-4 upshift - Early 4-3 coastdown shift - High speed 4-2, 3-2, 2-1 kickdown shifts are prevented -Shifts at high throttle openings willl be early. - No EMCC Cold Oil temperature between 10° F and 36° F-Shift schedule is the same as Super Cold except that the 2-3 upshifts are not delayed. Warm Oil temperature 40° F and 80° F - Normal operation (upshift, kickdowns, and coastdowns) - No EMCC Hot Oil temperature above 80° F and 240° F- Normal operation (upshift, kickdowns, and coastdowns) - Normal EMCC operation Overheat Oil temperature above 240° F or engine coolant temperature above 244° F - Delayed 2-3 upshift - Delayed 3-4 upshift - 3rd gear FEMCC from 30-48 mph - 3rd gear PEMCC above 35 mph - Above 25 mph the torque converter will not unlock unless the throttle is closed or if a wide open throttle 2nd PEMCC to 1 kickdown is made Dit wordt allemaal geregeld door de TRANSMISSION CONTROL MODULE. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Hart Geplaatst October 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2007 Bedankt allemaal, ben weer helemaal blij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.