Spring naar bijdragen

Bij koud weer trillen van de bak


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Ben ca. 6 weken in het bezit van een GC 4.7 uit 2000. Nu het s,ochtends kouder wordt constateer ik een vreemd probleem. De GC start zonder problemen en loopt mooi rond, op het moment dat ik hem in z’n achteruit zet lijkt het wel of de auto gaat trillen en maakt ie best wel veel meer geluid. Het toerental blijft onder de 1000 rpm , vervolgens zet ik hem in drive rijd zachtjes het woonerf af, pas na ca. 200 meter krijg ik de indruk dat de koppelomvormer zijn werk gaat doen en loopt en schakelt verder probleemloos RARA wat is dit.

Bij de dealer is ie aan de diagnose geweest en de olie van de bak gecontroleerd dat was allemaal goed.

Mvg groet Ab ‘t Hart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hij doet dat ook vooruit, jij noemt dat "blazen" maar de vraag blijft wat is dit.

Klik hier maar , is al een keer iets over geschreven

Ik inderdaad een WJ zal wel met het aanmelden iets verkeerd zijn gegaan en heb nog geen idee hie ik da kan veranderen..

instellingen -> profiel wijzigen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd normaal gedrag van de versnellingsbak.

Hier nog even de eerdere bijdrage:

Volgens het WJ Manual:

Extreme Cold Oil temperature below -16° F

-Park, Reverse, Neutral and 1st and 3rd gear only in D position, 2nd gear only in Manual 2 or L

-No EMCC

Super Cold Oil temperature between -12° F and 10° F

- Delayed 2-3 upshift

- Delayed 3-4 upshift

- Early 4-3 coastdown shift

- High speed 4-2, 3-2, 2-1 kickdown

shifts are prevented

-Shifts at high throttle openings willl

be early.

- No EMCC

Cold Oil temperature between 10° F and 36° F-Shift schedule is the same as

Super Cold except that the 2-3

upshifts are not delayed.

Warm Oil temperature 40° F and 80° F - Normal operation (upshift, kickdowns, and coastdowns)

- No EMCC

Hot Oil temperature above 80° F and 240° F- Normal operation (upshift, kickdowns, and coastdowns)

- Normal EMCC operation

Overheat Oil temperature above 240° F or engine coolant temperature above 244° F

- Delayed 2-3 upshift

- Delayed 3-4 upshift

- 3rd gear FEMCC from 30-48 mph

- 3rd gear PEMCC above 35 mph

- Above 25 mph the torque

converter will not unlock unless the

throttle is closed or if a wide open

throttle 2nd PEMCC to 1 kickdown

is made

Dit wordt allemaal geregeld door de TRANSMISSION CONTROL MODULE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...