Spring naar bijdragen

Welke moet ik nemen?


Recommended Posts

Waarde vrienden,

De accu van mijn YJ heeft het begeven en nu loopt mijn kop over van alle informatie die ik vanavond op dit forum heb gelezen.

Ik ga later een lier plaatsen, maar of die vaak gebruikt gaat worden is maar de vraag.

Welke keuze zouden jullie maken:

Zal ik kiezen voor de red top Optima of maar de yellow top nemen.

volgens Saris kost een gewone red 135€ en die met extra polen 152€

de Yellow Top gaat me dan 195€ kosten. Deze prijzen zijn EXC btw.

Mijn vragen zijn dan ook:

is de Yellow in mijn geval aan te raden of kan ik die 60€ beter sparen?

Zijn deze accu's nu wel of niet Gel Accu's ?? AGM ?

Of zijn er andere alernatieven???

Ik lees verder over Ampere's Beter 90 dan 70 Ah, hoeveel levert zo'n Optima?

ik zie FF door het bos de bomen niet meer, vandaar mijn vraag om goede raad.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is allemaal niet zo erg lastig Theo..

Heb je een lier op die YJ? Ja? Veel power nodig op zijn tijd?

Dan lijkt me het duidelijk, veel amp nodig.

ik ben zelf geen liefhebber van die Optima's, maar er zijn er zat die er bij zweren.

Persoonlijk zou ik gaan voor een goeie Varta bij jouw om de hoek.

Optima is niet meer wat het was en de levensduur van de gemiddelde accu is prima.

(elke accu wordt leeggetrokken door een lier.. hoe groot en sterk hij ook is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik een gele optima gekocht nadat ik eerst, volgens de verkoper een betere accu als optima, had gekocht, maar waarvan de loodplaten binnen een half jaar krom waren en de accu waardeloos was. Deze yellow top zit er nu ongeveer 1,5 jaar in. Accu is inmiddels een aantal keren schoon leeg getrokken, maar dan is het een kwestie van opladen en er is niks aan de hand. Kortom ik heb veel plezier van deze accu, en voor mij was het die extra euros zeker waard.

De rode accu's staan te boek als start accu's terwijl de gele beter geschikt zijn in combinatie met een lier. Maar ik kan je zeggen de gele doen het ook uitstekend als startaccu (benzine motor).

De volgende keer weet ik niet of ik een yellow top neemt, maar het wordt zeker weer een gel accu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heel anders maar werk voor me werk in een vrachtauto met ook accu's zowel als trekker als trailer met tl balken en laadklep. Maar nu met 5 jaar merkloos gereden te hebben en vele euro's minder betaald.:bye1: doen ze het nog super. Denk dat je ook een beetje geluk moet hebben hoelang ze mee gaan. En de verzorging als je hem niet gebruikt. groeten dennis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga in ieder geval voor een tractie accu, want deze mag zwaar belast worden voor een langere perioden en mag vrijwel geheel leeg getrokken worden.

wel direct weer opladen.

let erop als je een gel accu gaat laden dat dit met een goede lader gebeurd.

om een voorbeeld te geven, ik heb een lader staan die +- 15 volt laad op het moment dat de accu bijna vol is. en dat is voor een gel accu killing.

de maximale laadspanning hiervan is 2.38 volt per cel dus 14,28 volt is de grens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is allemaal niet zo erg lastig Theo..

Heb je een lier op die YJ? Ja? Veel power nodig op zijn tijd?

Dan lijkt me het duidelijk, veel amp nodig.

ik ben zelf geen liefhebber van die Optima's, maar er zijn er zat die er bij zweren.

Persoonlijk zou ik gaan voor een goeie Varta bij jouw om de hoek.

Optima is niet meer wat het was en de levensduur van de gemiddelde accu is prima.

(elke accu wordt leeggetrokken door een lier.. hoe groot en sterk hij ook is)

hé theo lier op de yj en de verhogingset dan :bye1:

zou ook voor een goede varta gaan net wat kameeltje zegt de accu krijgt het gewoon (te) zwaar met een goede lier er op je kunt een tweede accu plaatsen en die vervolgens aan de dynamo aansluiten zodat je iets extra hebt

weet niet veel van een yj af :no:maar bij de xj(die nu aan het proefdraaien is:yes:)

heb ik een tweede dynamo geplaatst zodat ie de tweede accu kan laden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...