Spring naar bijdragen

Trekhaak CJ5 / CJ7?


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

We hebben een Jeep CJ5, en mijn vraag is of er ook een trekhaak van de CJ7 onder past?

De cj5 is uit 1978.

Of weet iemand hoe ik aan een trekhaak kan komen van de CJ5?

Heb overal gezocht, maar vond op 1 site de trekhaak voor de CJ7 en daar stond bij van ... tot 1984

(misschien past het dus ook op de oudere?)

Vriendelijk bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

We hebben een Jeep CJ5, en mijn vraag is of er ook een trekhaak van de CJ7 onder past?

De cj5 is uit 1978.

Of weet iemand hoe ik aan een trekhaak kan komen van de CJ5?

Heb overal gezocht, maar vond op 1 site de trekhaak voor de CJ7 en daar stond bij van ... tot 1984

(misschien past het dus ook op de oudere?)

Vriendelijk bedankt!

Nope, dat gaat niet zomaar passen. Je zult het een en ander moeten aanpassen.

Maar als je niet meer als 750 kilo gaat trekken kun je best zelf iets maken. Onder de 750 kilo heb je geen typegoedkeur nodig.

Welkom btw :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de wat oudere type's CJ5 daar past geen trekhaak onder van een CJ7. Maar wel van de wat jongere type's CJ5. een Jeepmaat van mij heeft een CJ5 van bwj 77 en die rijdt al een tijdje rond met een Brink trekhaak die van mijn CJ7 bwj 78 afkomt zonder aanpassingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en hoe groot is dan de kans dat hij wordt goedgekeurd?

Vrij groot, of vrij klein?

Bedankt!

Je zult in ieder geval een tekening moeten maken met daar op aangegeven de matriaal dikte's. Informeer eens bij de RDW hoe en wat je precies nodig hebt, de juiste papieren maakt kans van goedkeur in 1 keer veel groter.

de wat oudere type's CJ5 daar past geen trekhaak onder van een CJ7. Maar wel van de wat jongere type's CJ5. een Jeepmaat van mij heeft een CJ5 van bwj 77 en die rijdt al een tijdje rond met een Brink trekhaak die van mijn CJ7 bwj 78 afkomt zonder aanpassingen.

Inderdaad het kan passen, maar 't is niet "bolt on". Als je een trekhaak van een CJ7 vind is het de moeite waard om even te proberen. RDW kan altijd nog.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag op een site (weet niet meer welke) dat de cj5 en de cj7 van (ik dacht) 1977 t'm 1984 samen zijn gemaakt.

Kan het zijn dat ze in die tijd hetzelfde chassis hebben gebruikt, want ik las van F.M dat het bij zijn vriend zijn jeep (uit 1977) past, en van iemand die ik gemaild had dat dat niet zomaar kon passen omdat ze een ander chassis hebben.

Onze Jeep is uit 1978, dus die is nieuwer, en zou denk ik moeten passen?

Weet iemand dit zeker, of voor grote kans?

Vriendelijk bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag op een site (weet niet meer welke) dat de cj5 en de cj7 van (ik dacht) 1977 t'm 1984 samen zijn gemaakt.

Kan het zijn dat ze in die tijd hetzelfde chassis hebben gebruikt, want ik las van F.M dat het bij zijn vriend zijn jeep (uit 1977) past, en van iemand die ik gemaild had dat dat niet zomaar kon passen omdat ze een ander chassis hebben.

Onze Jeep is uit 1978, dus die is nieuwer, en zou denk ik moeten passen?

Weet iemand dit zeker, of voor grote kans?

Vriendelijk bedankt!

dat klopt. de eerste CJ5 had een open U balk chassis. en later zijn ze over gegaan naar een dichte chassis balk in feite aan beide kanten 2 U balken tegenmekaar aangelast. een andere jeepmaat van mij heeft nog een CJ6 met open U chassis balken. en de latere modellen hebben dichte chassis balken. hetzelfde als een CJ7 en CJ8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de trekhaken van een cj 5 en 7 zijn gelijk va 77 tot 83

je hebt wel een paar verschillende

een brink zit tussen de chassisbalken heb je lpg onderbouw of een plastic tank past niet

westfalia buiten chassis past altijd

dan een zwitserse zit achter er tegenaan en langs de balken buitenlangs

past ook altijd evt met verlaagde kogel tot 3500kg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...