Spring naar bijdragen

Stroming intake manifold draaien ??


Glenn
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Om een beetje ruimte en toegankelijkheid te maken wil ik de slangen van de koeling verleggen.

Nu gaan ze kruislings over de motor en motorruimte.

Zoals ik het wil leggen, gaat de stroming anders lopen door het intake manifold.

Ik zelf zie geen probleem hier in....:blink:

Graag even jullie mening als ik iets over het hoofd zie.....:bye1:

Linker afbeelding zo als het nu zit, en de rechter zo als ik het wil doen...

Beetje krom getekend ...maar wel duidelijk:blush:.......toch...

Groeten Glenn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij ook geen goede zet.

Men heeft bij de LPG inbouw de korte verbindingsslang van het thermostaathuis naar het manifold weggehaald, en daar de verdamper tussen gezet.

Wat je kunt doen is: Dat slangetje in ere herstellen, en de verdamper tussen de kachelradiateur en de waterpomp plaatsen.

het enige nadeel daarvan is, dat de verdamper iets minder warm water krijgt, en dat het water, na een koude start, eventjes langer koud is. In principe is dit geen probleem.

Voordeel is dat je manifold én je kachel weer wat meer warmte krijgen en ook iets eerder warm zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou zowiezo de verdamper als eerste aangezien ik alleen op gas rij (winter)..

De watertemp sensor zit in het midden van mijn manifold, en geeft nu iets van 95 graden aan...dus de verdamper zal niet veel warmte gebruiken..

Vroeg me alleen af of er iets bijzonders aan het manifold was, denk zelf dat het een ingegoten kanaal is en voor de rest niks..( weg cold air intake!!)..

Ga het gewoon proberen, hou de slangen eerst wel op lengte als het goed gaat kan ik ze nog inkorten en anders weer terug zetten.

De slangen zitten nu enorm in de weg, aan alle kanten vastgebonden anders schuren ze overal tegen aan.

Dus als je ergens bij moet, dan alles weer losknippen ..drama...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verwarming van het manifold warmt de aangezogen lucht maar weinig op. Daarvoor is de snelheid van de lucht domweg te hoog.

Het is bedoeld om te voorkomen dat de benzine in het aangezogen mengsel op een koud spruitstuk condenseert, waardoor je dan soms een te arm en dan weer een te rijk mensel krijgt.

Bij LPG heb je daar minder of geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...