wimtjeep Geplaatst September 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2007 Wie heeft er hier ervaring met het ombouwen van een handgeschakelde 4.0 HO wrangler naar een automaat (van cherokee xj) Zijn de boiten sterk,veel ombouwwerk,waar rekening mee te houden,kostenplaatje ong ed Mijn 3de begint te kraken en ben aan't twijfelen voor revisie of ombouw n automaat bedankt voor de reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2007 Als ik het goed voorheb is het zo dat bij andere merken die ik al gehad heb, de automaat uitvoering een ander (lichter) vliegwiel heeft op de motor. Waarschijnlijk gaat de computer ook anders reageren; Op het eerste zicht niet zo eenvoudig vrees ik... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst September 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2007 wim ik heb mijn cj afgelopen winter omgebouwd van 4 bak naar automaat. Dat rijdt stukken beter zoal on als off-road..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2007 wel vaker gelezen dat ze het andersom doen, van automaat naar schakelbak het mechanisch gedeelte is denk ik niet het punt. de computer en bedrading zal meer werk (problemen?) zijn? zal vanaaf eens zoeken of er ergens een howtoo staat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2007 Technisch stelt het niet zo heel veel voor. Mechanisch kan het lastiger zijn. Om te beginnen heb je een automaatische transmissie nodig. En dat "vliegwiel", waar frans het over heeft: Klopt! Maar een probleem is het niet! Er wordt ipv een vliegwiel een "meeneemplaat' gemonteerd. Daartegenaan komt de koppelomvormer, die de functie van het vliegwiel overneemt. De electronische regeling van de AW4 stelt niet echt veel voor. Zorg wel dat je een bak uit een XJ 4.0iHO hebt. Verder moet je rekening houden met de lengte van de aandrijfassen, de ingaande as van de tussenbak ( lang/kort, 21/23 splines), de aansturing van de achteruitrijlichten en startblokkering, selectorhandle, oliekoeler, pedalenset, enz. enz. Het is echt niet ondoenlijk.... maar het gaat wel tijd kosten en je een paar hoofdbrekers bezorgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2007 23:26] <beestjuh> net andersom wat ik zei [23:28] <beestjuh> maarja mss ook logisch [23:28] <beestjuh> ik ben geen electronicaman [23:28] <beestjuh> met electriek zie ik altijd beren op de weg Citaat IRC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst September 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2007 Laat ik nou een vliegwiel hebben voor een automaat en opzoek zijn naar een vliegwiel van een handgeschakelde bak!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimtjeep Geplaatst October 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2007 bedankt voor de reacties,ben al wat wijzer geworden. Ga de Istra Challenge nog rijden met deze bak,daarna zien we weer wel. Op de Foc heeft ie het nog goed gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.