Spring naar bijdragen

4wd switch


Recommended Posts

goeden dag allemaal

nou begint het de piepen op het dashbord

het staat in het engels maar waar kan ik hem vinden of wie heeft dit probleem al eens gehad

de wielen gaan aan en uit op het controle beeld van de auto en dan staat er

service 4wd switch

waar vind ik die switch en waar dient hij voor

hans1560

jeep grand cherokee zj 4.0

1995 360000 km gpl

mercie hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij betekent deze melding dat de schakelaar op de tussenbak niet (goed) doorgeeft in welke stand de tussenbak staat.

Ik vermoed (maar kan dat niet met zekerheid zeggen) dat je tussenbak het nog goed doet, maar dat het mechanisme dat uitleest in welke stand de bak staat kapot is, zodat je boordcomputer geen accurate info kan weergeven.

Als je in Google zoekt op "service 4wd switch" vind je al heel wat. Op dit forum heb ik nog niet gezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hans,

De 4WD switch zit bovenop de tussenbak. In de switch zit een pal die in moet kunnen schuiven. Als de tussenbak in LO staat staat die pal in een andere stand dan in "normaal". Bij veranderen van de pal veranderd er ook een weerstand, en dat wordt weer doorgegeven aan de boordcompu.

Als je deze melding krijgt is vaak het probleem dat er wat vuil of zo bij in de schakelaar zit waardoor de pal niet goed meer kan schuiven. Bijv na een modderbadje in het terrein ;-)

Wat je als eerste kan proberen is de 4wd switch van de tussenbak afhalen Stekker van 4WD switch eraf halen en voorzichtig de switch eraf schroeven. (let wel op dat er geen vuil in de tussenbak valt als je de switch eraf haalt/terug zet)

Als de pal niet soepel heen en weer gaat kun je ook wat teflon spray gebruiken om het wat soepeler te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...