Spring naar bijdragen

olie verversen 4.0 high output


salgra
 Share

Recommended Posts

Hallo mede jeepers,

Ik heb net bij mijn 1992 cherokee 4.0 high output de olie ververst en natuurlijk ook een nieuw filter.

Hij loopt er heel mooi mee, echter ik heb er 15-w40 in gedaan, op de site van kroon olie kwam echer alleen 10-w40 of 5-w40 of 5-w30 tegen. Is de olie die ik er in heb gedaan een probleem voor deze motor? motor wordt vaak rustig gereden maar soms ook een tijdje achter elkaar hard werken.

Alvast heel erg bedankt,

Scott.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh het lijkt nu alsof ik het echt net gedaan heb inmiddels al weer 10000km gereden met deze olie en filter, ik heb in de garage nog 10 liter 15-w50 staan kan deze er in als ik deze olie ga verversen en na hoeveel km moet dat?

Ik heb nog een vraag, toen ik deze huidige olie er in deed en het filter had vervangen was de oliedruk veelal hoger dan hij nu is bij een heete stationair lopende motor 2.5 bar olie druk dat was in het begin met deze olie/ fiter 3 bar. hoe komt dit en is dit een probleem? bij 3000 toeren ruim 3.3 bar druk.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh het lijkt nu alsof ik het echt net gedaan heb inmiddels al weer 10000km gereden met deze olie en filter, ik heb in de garage nog 10 liter 15-w50 staan kan deze er in als ik deze olie ga verversen en na hoeveel km moet dat?

Ik heb nog een vraag, toen ik deze huidige olie er in deed en het filter had vervangen was de oliedruk veelal hoger dan hij nu is bij een heete stationair lopende motor 2.5 bar olie druk dat was in het begin met deze olie/ fiter 3 bar. hoe komt dit en is dit een probleem? bij 3000 toeren ruim 3.3 bar druk.

groeten

Ik ben ook in het bezit van een 92 er. Eerst gebruikte olie was een minerale 15W40. Daarna stapte ik over naar een half synthetische 10W40.

Echter door de extra dopingen in deze olie, kwam er een hoop uod vuil los,zodat ik enkele malen meer mijn filter moest vernieuwen. Ook kwamen er nieuwe olie lekkages via de keerringen aan het licht. Nu is alles weer OK.

10W40 halfsynt. is een goede olie en niet duur, ik ben er zeer tevreden mee.

250.000 km al. :rolleyes:

De oliedruk bij jouw jeep komt sterk overeen met die van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minerale 15W40 is prima, alleen kan die iets minder goed tegen extreem hoge temperaturen. Stel dat je ooit problemen krijgt met de koeling bijvoorbeeld.

Volgende keer halfsynthetisch + nieuw filter, heeft verder geen haast.

Wat verversen betreft, hangt erg af wat je doet en waar je rijdt.

Hou ongeveer 10.000 km aan , zeker als je af en toe nog eens lekker off road gaat aan en peil regelmatig.

De peilstok geeft meer aan dan alleen niveau. (vuil/sludge/kleur/metaal)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...