Spring naar bijdragen

Winterbanden welke M+S of Berg merkje


Recommended Posts

Hoi,

Vorig jaar hebben we hier al over gediscu. Betreffende Duitsland, etc.

Toen was volgens mij de aanduiding M+S nog goed. Nu moet dat volgens mij het berg merkje zijn.

Is er iemand die het precies weet?

Want de wintersport komt er natuurlijk weer aan en we willen niet met de verkeerde banden weg. Ik heb nu Wranglers F1 M+S.

Maar geen berg merkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een beetje :D hulp van de ANWB.

Ik heb M+S banden. Is dat genoeg voor Duitsland?

M+S banden zijn bedoeld voor modder en sneeuw. Alleen als er ook een symbool van bergtoppen met een sneeuwvlok op de band staat, wordt hij als winterband beschouwd. Het M+S logo vindt men tegenwoordig op alle winterbanden, op alle all season banden en soms ook op zomerbanden. Het logo mag naar eigen inzicht van de fabrikant op de band geplaatst worden. Het M+S logo alleen zegt dus niets over de wintereigenschappen van een band.

Het sneeuwvlokje symbool is daarentegen wel een indicatie voor wintereigenschappen van een band. Om het symbool te mogen gebruiken is echter slechts een remtest (voorzien voor Europa) of een tractietest (standaard in de USA) op sneeuw voorgeschreven. Het symbool zelf geeft hiermee slechts het voldoen aan minimale eisen op sneeuw weer. Kijk in de uitgebreide test voor meer informatie over uw banden

en hier het linkje http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/rechtshulp/auto/faq-winterbanden-rechtshulp.nl.html#winterbanden-sneeuwkettingen_4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...