Spring naar bijdragen

Motor


Recommended Posts

Hallo allemaal.

Ik heb het volgende probleem met mijn motor. Mijn koelwater verdwijnt, mijn verdamper bevriest, en de olie is net zeepsop. Ik denk zelf of de koppakking is kapot, of er zit een scheur in de kop.

Ook is de compressie aan de lage kant, dus zit ik de denken ann een andere motor of een totale revisie. Wie kan mij een goede en niet te dure oplossing aan de hand doen.

Gr. Alle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Compressie aan de lage kant, dit duid op slijtage van kleppen/zittingen/klepsteelgeleiders, klepspelling te weinig of zuigerveren versleten. Heb je de carteroverdruk gecontroleerd, het drukverlies gaat immers ergens naar toe. Olie lijkt op zeepsop, is waarschijnlijk koelvloeistof in de olie, kan koppakking zijn. Hoe is de koelvloeistof, geen olie erin, of bubbels in de radiator, bubbels is drukverlies, dus koppakking. Verdamper bevriest waarschijnlijk door te weinig koelvloeistof of een luchtbel in de leidingen naar de verdamper.

Probeer eerst de kop eens te demonteren, en kijk goed naar de staat van de oude koppakking. De kleppen even inslijpen op de zitting met wat polijstpasta. Spelling op de klepsteel controleren - deze moeten toch los voor het slijpen.

Het hele spul weer monteren en de klepspelling goed afstellen, bij ingebrande kleppen ook goed de carborateur afstelling controleren. Een te arm mengsel wil dit nog wel eens veroorzaken.

Dit is een niet te dure ingreep en zeker zelf te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...