allevanderveen Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Hallo allemaal. Ik heb het volgende probleem met mijn motor. Mijn koelwater verdwijnt, mijn verdamper bevriest, en de olie is net zeepsop. Ik denk zelf of de koppakking is kapot, of er zit een scheur in de kop. Ook is de compressie aan de lage kant, dus zit ik de denken ann een andere motor of een totale revisie. Wie kan mij een goede en niet te dure oplossing aan de hand doen. Gr. Alle Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Persoonlijk zou ik eerst de kop er af halen en de schade bekijken..... Bij een andere motor is het soms ook maar afwachten wat je koopt.. Groeten Glenn.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2007 Compressie aan de lage kant, dit duid op slijtage van kleppen/zittingen/klepsteelgeleiders, klepspelling te weinig of zuigerveren versleten. Heb je de carteroverdruk gecontroleerd, het drukverlies gaat immers ergens naar toe. Olie lijkt op zeepsop, is waarschijnlijk koelvloeistof in de olie, kan koppakking zijn. Hoe is de koelvloeistof, geen olie erin, of bubbels in de radiator, bubbels is drukverlies, dus koppakking. Verdamper bevriest waarschijnlijk door te weinig koelvloeistof of een luchtbel in de leidingen naar de verdamper. Probeer eerst de kop eens te demonteren, en kijk goed naar de staat van de oude koppakking. De kleppen even inslijpen op de zitting met wat polijstpasta. Spelling op de klepsteel controleren - deze moeten toch los voor het slijpen. Het hele spul weer monteren en de klepspelling goed afstellen, bij ingebrande kleppen ook goed de carborateur afstelling controleren. Een te arm mengsel wil dit nog wel eens veroorzaken. Dit is een niet te dure ingreep en zeker zelf te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
allevanderveen Geplaatst June 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2008 Bedankt voor de goede tips. Ik heb de kop laten vlakken en de klepsteel rubbers vervangen. De koppaking vertoonde kleine scheurtjes tussen twee kleppen. Alles opnieuw gemonteerd en het motortje loopt weer als nieuw. Gr. Alle Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.