Spring naar bijdragen

wagoneer kopen!?


tako
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben van plan een jeep wagoneer te kopen, maar heb geheel geen verstand van deze auto's, maar vindt ze wel waanzinnig mooi ( en me vrouw gelukkig ook! ):wacko:

We zoeken dan het liefst een oud model, zodat er geen wegenbelasting op rust.

Maar als dit niet mogelijk is wat zijn de kosten dan voor de wegenbelasting van dit soort wagens?

Ook vragen we ons af, wat de kosten +/- zijn van de verzekering en het onderhoud.

Zijn ze heel erg onderhouds gevoelig??, zijn ze waarde vast??

Dit zijn onze vragen , want het zou zonde zijn als we een wagoneer kopen en er na een jaar achter komen dat we het finacieel niet kunnen betalen!:whistle:

Kan iemand ons informeren op het boven staande?:yes:

Bvd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hee Tako & vrouw natuurlijk,

Je hebt gelijk, een mooie ouwe Jeep is fantastisch, eerst veel gaan bekijken en niet meteen verliefd worden (meestal slechte koop) ga eerst in een aantal rijden en ben niet bang dat ze aan je neus voorbij gaan.

Je zult merken dat er behoorlijk wat komfort verschil in de diverse jaartallen en uitvoeringen zit. De onze is uiteindelijk een Jeep Wagoneer uit mei 1982 (net wegenbelasting vrij) geworden.

Het beste kun je dit topic plaatsen op Full Size Jeep Technisch Forum, ik heb er ook wat aan gehad en nog steeds en in de toekomst nog meer.

Onze Jeep Wagoneer komt uit mei 1982 (zie foto van mijn topic over chroompoets). We hebben diverse Wagoneers gezien en gereden en op alle auto's waren we stapel. Maaaaaaarrrrrrrr vergeet je emotie en blijf bewust dat er best wat rommel op de markt kan zijn. Laat iemand met kennis op het laatste moment ff meekijken, ook bij ons leverde dat het een en ander op (prijs) en dat was weer nodig om een aantal zaken in de toekomst te repareren.

Werkt de airco ? Werkt de cruise control ? Werkt een eventuele standkachel ? Werkt de elektrische achterruit zowel van binnen als buiten (contactslot op de achterklep)

Wat moeilijker:

Lekt de moter olie (bijna allemaal) maar WAAR ? Dit zijn echt de belangrijkere items, het kan best zijn dat pakkingen uitdrogen na verloop van tijd en dat deze enkele honderden KM rijden ndig hebben om alles weer goed af te sluiten (zoals bij ons) maar je hebt lekken en lekken.

Werkt de automaat goed zonder horten en stoten, de kickdown is daar een goed voorbeeld voor.

Hoe is de lak, origineel ?? of toch overgespoten (maar hoe).

Let goed op deurstijlen van de voorportieren deze hebben regengeultjes welke makkelijk verstoppen dus plasvorming en ...roest.

Voorlopig ff genoeg gewaarschuwd maar ga lekker zoeken en rijden en je wordt uiteindelijk toch verliefd (wij zij ook OM).

Greetz Joost

PS erg goede en eerlijke (wel duur maar geen rommel) garage is http://www.wagoneer.nl/ voor ons net wat te duur maar je kunt er wel een proefritje maken.

post-2171-12873016497972_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tako & vrouw,

Inmiddels weer alle topics gelezen en ik herken helaas wat mindere punten in mijn genoemde link, kijken kan je natuurlijk altijd daar maar hou je ogen (en oren)open.

Misschien moet je een sprong in het diepe wagen en daar waar je een goed gevoel hebt de keus maken (ken je prtomonnee niet & wil dat ook niet).

hoop dat ik je toch enigszins op weg heb geholpen?

credo blijft "zoekt en gij zult vinden".......

greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...