Spring naar bijdragen

Stuurbekrachtingspomp ratelt


Recommended Posts

Als het echt de pomp is, zou ik er niet zo lang mee doorrijden. Een nieuwe zet je zomaar €300,- of meer terug...

Maar, hoelang zit de olie al in het systeem? Olie die al eens overbelast was (te heet) of erg oude olie heeft de neiging om te gaan schuimen. Vaak begin je dan ook de pomp flink te horen. Nieuwe olie is dan hét wondermiddel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, er zit geen aftap op.

Je zult dus een slang moeten losnemen. De meeste olie loopt er dan wel uit. Het mooiste is dat je de retour losmaakt en in een bak hangt. Zelf doe ik dat altijd bij het reservoir. Op de aansluitng van het resrvoir doe ik dan even een dopje o.i.d., zodat ik het reservoir kan vullen met verse olie. daarna start ik de motor en slinger ik het stuur een keer van links naar rechts en terug, zodat alle oude olie uit het stuurhuis gepompt wordt.

Daarna de slang weer aansluiten en systeem vullen. Motor weer starten en een paar keer van helemaal links naar helemaal rechts en andersom sturen ( ontluchten). Als laatste vul je de olie bij tot het voorgeschreven niveau en klaar!

Alles moet in een half uurtje te doen zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...