Spring naar bijdragen

Vraag wrangler


RobV8
 Share

Recommended Posts

in ' 89 werd de 4.2 nog gebruikt. De eerste 4.0iHO's zijn van modeljaar 1991, dus een late '90er kan al wel een 4.0 bevatten.

Overigens gebeurt dit vaker. Verkopers, vooral van bedrijven die Jeep niet kennen, hebben het vaak over een 4.0 als er een 4.2 in de auto zit. Ook lees je vaak dat het een V6 betreft, wat natuurlijk een I6 moet zijn!

ff onder de kap kijken dus;

Zie je dit:

IMG_3531.JPG

Dan is het een 4.2

Zie je echter dit:

IMG_3732.JPG

Dan is het de 4.0i HO!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hey ik ben eigenlijk ook opzoek naar een 4.0, nu kwam ik deze tegen : http://www.cs-exclusive.nl/index2.php

volgens mij is dit ook een 4.2 omdat die koplampjes niet op het spartbord zitten en der zit zo'n schuine rolbar in. of hebben ze dat ook gehad bij een 4.2:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet.... er zijn een paar "rare" dingen aan...

Hij heeft bijvoorbeeld geen zijknipperlichten boven de JEEP letters in de zijkant... Europese YJ's hebben dat vanaf '91 ofzo.

Nu kan het dat hij geimporteerd is, en volgens de RDW site klopt dat ook:

Eerste toelating: 30-06-1992

Afgifte kenteken: 17-02-1993

De schuine rollbar kan nog kloppen... vanaf modeljaar '93 is er de "family bar".

De RDW spreekt echter van "84KW" bij 6 cilinders. Dat is 112 PK!!! En dat is de waarde die een 4.2 geeft! En de 4.2 is maar gebouwd t/m '90! En de uiterlijke kenmerken van een 'pre '90er" heeft 'ie!

Al met al een "gevaarlijke" auto, lijkt me. Vooral ook omdat men in de advertentie al explesiet spreekt over de "afgelezen kilometerstand"!

Ik zou 'm laten voor wat 'ie is en verder zoeken!:)

Maar als je besluit om toch voor deze te gaan : Check 'm erg goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...