Spring naar bijdragen

Oliefilter automaat


Stern
 Share

Recommended Posts

Ik heb het forum eens doorgespit naar info over het vervangen van olie en filter van de automaat en daar ook een hoop over gevonden. :D

Daarbij viel mij alleen een stevig verschil op tussen de prijzen die genoemd worden voor filters: voor een XJ werd gesproken over ± € 45,00 en zoiets heb ik ook gevonden op E-Bay, maar voor een ZJ zou het filter maar € 6,00 geweest zijn! :lol: Bij de dealer nota bene!

Uit de ietwat vage plaatjes van de betreffende Haynes gidsen lijken de filters sterk op elkaar. Vanwaar dan zo'n groot prijsverschil? Of zou een XJ-filter bij de dealer ook zes euro zijn?

Die zijn vandaag helaas afwezig (voor magazijnverkoop), dus ik kan daar geen prijzen krijgen, iemand een idee?

:B Bij B&S € 42,00 excl BTW . . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het vervangen van de differentieel-olie heb ik zonder problemen rode vloeibare pakking gebruikt. Nu sprak ik toevallig mijn buurman en die vertelde dat hij bij zijn oude Chrysler Voyager veel problemen had gehad met de pakking van de oliepan van de automaat. Zowel rode als blauwe pakking en een product van Loctite hadden de boel niet dicht gekregen met lekkage als gevolg. Hij heeft toen een speciale zwarte pakking moeten bestellen (maar weet de naam niet meer).

Klopt het dat ik speciale pakking nodig heb, of zou de rode pakking (Valma) gewoon moeten voldoen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, nogmaals bedankt :lol:

Het is intussen prima gegaan. Alleen jammer dat er zoveel olie in die bak blijft zitten, ook na ruim een halve dag uitlekken. Zo neemt het effect van nieuwe olie wel af. Overigens zag die er nog prima uit, ook nauwelijks vervuiling in het filter of ijzerschraapsel aan de magneetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...