Stern Geplaatst August 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2007 Ik heb het forum eens doorgespit naar info over het vervangen van olie en filter van de automaat en daar ook een hoop over gevonden. Daarbij viel mij alleen een stevig verschil op tussen de prijzen die genoemd worden voor filters: voor een XJ werd gesproken over ± € 45,00 en zoiets heb ik ook gevonden op E-Bay, maar voor een ZJ zou het filter maar € 6,00 geweest zijn! Bij de dealer nota bene! Uit de ietwat vage plaatjes van de betreffende Haynes gidsen lijken de filters sterk op elkaar. Vanwaar dan zo'n groot prijsverschil? Of zou een XJ-filter bij de dealer ook zes euro zijn? Die zijn vandaag helaas afwezig (voor magazijnverkoop), dus ik kan daar geen prijzen krijgen, iemand een idee? Bij B&S € 42,00 excl BTW . . . . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst August 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2007 Vergis je niet in de filters,er zijn volgens mij 3 verschillende soorten. Dus het prijsverschil kan wel kloppen gezien de 1 van karton is en de andere van metaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stern Geplaatst August 11, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2007 Aha! En dan mag ik aannemen dat het metalen filter ook inderdaad beter is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst August 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2007 Aha! En dan mag ik aannemen dat het metalen filter ook inderdaad beter is? De filters zijn niet uitwisselbaar met elkaar. Dus aan de hand van je chassisnummer bestellen en dan maar kijken welke je krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stern Geplaatst August 11, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2007 OK, bedankt voor de tips! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stern Geplaatst August 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2007 Bij het vervangen van de differentieel-olie heb ik zonder problemen rode vloeibare pakking gebruikt. Nu sprak ik toevallig mijn buurman en die vertelde dat hij bij zijn oude Chrysler Voyager veel problemen had gehad met de pakking van de oliepan van de automaat. Zowel rode als blauwe pakking en een product van Loctite hadden de boel niet dicht gekregen met lekkage als gevolg. Hij heeft toen een speciale zwarte pakking moeten bestellen (maar weet de naam niet meer). Klopt het dat ik speciale pakking nodig heb, of zou de rode pakking (Valma) gewoon moeten voldoen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst August 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2007 Vloeibare pakking bij transmissie olie is niet de beste combinatie.Zelf gebruik ik het liefst de orginele kurken pakking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stern Geplaatst August 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2007 OK, nogmaals bedankt Het is intussen prima gegaan. Alleen jammer dat er zoveel olie in die bak blijft zitten, ook na ruim een halve dag uitlekken. Zo neemt het effect van nieuwe olie wel af. Overigens zag die er nog prima uit, ook nauwelijks vervuiling in het filter of ijzerschraapsel aan de magneetjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.