Spring naar bijdragen

aandrijfas verlengen CJ5...


Royco
 Share

Recommended Posts

Ik eindelijk mijn CJ5 verhoogd door er een 4" liftkit onder te monteren (bladveren, lower pitarm, schokbrekers, 4graden shim, styropane rubbers, rvs leidingen) en nu kom ik helaas tot de conclusie dat inl. de 1 1/2 inch veerschommels die er al op zaten, mijn aandrijfas achter eigenlijk nog maar net past als ie op zijn bandjes staat(1 cm over!).

Nu ben ik zoekende naar een bedrijf waar ik de aandrijfas met 3 a 4 cm kan laten verlengen en balanceren, liefst omgeving Flevoland, of NoordHolland, weet iemand een goed adresje waar je als partikulier terecht kunt???

Roy :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik eindelijk mijn CJ5 verhoogd door er een 4" liftkit onder te monteren (bladveren, lower pitarm, schokbrekers, 4graden shim, styropane rubbers, rvs leidingen) en nu kom ik helaas tot de conclusie dat inl. de 1 1/2 inch veerschommels die er al op zaten, mijn aandrijfas achter eigenlijk nog maar net past als ie op zijn bandjes staat(1 cm over!).

Nu ben ik zoekende naar een bedrijf waar ik de aandrijfas met 3 a 4 cm kan laten verlengen en balanceren, liefst omgeving Flevoland, of NoordHolland, weet iemand een goed adresje waar je als partikulier terecht kunt???

Roy :P

mss kan nico van jeepparts je hiermee helpen?

Mijn aardrijkskunde is niet zo goed maar volgens mij wommels niet zover van legoland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mss kan nico van jeepparts je hiermee helpen?

Mijn aardrijkskunde is niet zo goed maar volgens mij wommels niet zover van legoland.

Steven, Nico heeft idd een adres in Veendam genoemd, maar ik hoop iets dichter in de regio van 'legoland' iets te vinden, maar evengoed bedankt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij grote bedrijfen die in landbouwmachines doen kun je meestal wel terecht en anders weten hun wel een adres...

Heb de zelfde lift als jou alleen 1/2 inch verlengde veerschomels.

Bij mij kan hij nog 1 cm uitschuifen dan raakt hij de rubber afdichting, maar dan zit er nog een cm of 10 as in elkaar geschoven.

Het hele blauwe gedeelte blijft in de as zitten ook al hangen de wielen boven de grond.

Enne we zijn gek op foto's....

Succes Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij grote bedrijfen die in landbouwmachines doen kun je meestal wel terecht en anders weten hun wel een adres...

Heb de zelfde lift als jou alleen 1/2 inch verlengde veerschomels.

Bij mij kan hij nog 1 cm uitschuifen dan raakt hij de rubber afdichting, maar dan zit er nog een cm of 10 as in elkaar geschoven.

Het hele blauwe gedeelte blijft in de as zitten ook al hangen de wielen boven de grond.

Enne we zijn gek op foto's....

Succes Glenn.

Glenn,

Ik zie dat jij de as geopend hebt liggen, als mijn as nou 'te ver' door uit zou schuiven, trekt de as dan de afdichtingen er uit en schuift ie dan verder uit of gaat ie dan rechtstreekt aan mijn tussenbak trekken(met alle gevolgen van dien?)

Roy

PS. ik zal ff foto ook plaatsen....ik vind de lift helemaal tegek geslaagd verder....:P

UPDATE, de 'plaatjes', onnodig te vermelden welke foto als laatste is genomen....toch....

royco-voor.jpg

royco-na.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roy,

De afdichting op de as zit vast met omgebogen lipjes.

Bij mij trekt hij 3 van de 4 lipjes los en blijft dan iets scheef er op zitten.

Verder schuift hij dus niet uit.

De kracht die nodig is om de afdichting er af te trekken is niet groot en zal ook geen gevolgen hebben voor je as en bak.

In eerste instantie zonder de lift heeft hij 25jaar op het blanke stukkie heen en weer geschoven, nu zit hij op het zwarte stukkie tussen blank en blauw.

Als ik hem opkrik onder het chassis tot de wielen vrijkomen drukt hij net de afdichting los op dat eene lipje na dan.

Als ik de afdichting dan opschuif zie ik dat de volledige vertanding nog in elkaar grijpt.

Ga hier dan ook verder niks aan doen, wil er alleen een rubber sok over schuifen om de blub erbuiten te houden.

Groeten Glenn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roy,

Als ik hem opkrik onder het chassis tot de wielen vrijkomen drukt hij net de afdichting los op dat eene lipje na dan.

Groeten Glenn

Ohh, dan ga ik er vooralsnog ook niks aan doen en kijk ik het wel aan, want ik heb ook dat die afdichtring er scheef op zit nu.:P

Ik was een beetje bang:wacko: dat ie in het heetst van de strijd misschien de boel stuk zou trekken.

Tnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohh, dan ga ik er vooralsnog ook niks aan doen en kijk ik het wel aan, want ik heb ook dat die afdichtring er scheef op zit nu.:B

Ik was een beetje bang:wacko: dat ie in het heetst van de strijd misschien de boel stuk zou trekken.

Tnx

Wel gecontroleerd met het opkrikken van het chassis...:(

Gebeuren rare dingen hoor als de as uit elkaar schuift tijdens wat gaten en bultenwerk....:P

Of als hij zover uitschuift en scheef komt en niet meer terug wil schuifen..

Groeten Glenn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad speel je beter een beetje safe.

Er zijn zat plaatsen waar je je as voor weinig kunt laten verlassen.

Vroeg of laat gaat het anders een keer fout en dan kost het je veel veel meer !!:unsure:

Ik ga morgenavond nog eens onder de auto liggen (gaat wel lekker makkelijk) en meten en opkrikken om zker te weten wat ik ga missen als ik de auto met hangende wielen omhoog krik.

Zijn we weer bij de eerste post: wie weet waar, in de buurt van flevoland noordholland...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou het evt. bij Kees kunnen doen van jeepee center in oosterhout, die doet dat wel vaker en betaalbaar.:unsure:

Als je wilt maakt hij hem gelijk wat sterker voor je.

www.jeepee-center.nl

En anders kun je Erwin Maasbach proberen ? geen idee of Erwin het vaker doet maar René ( jeepie ) is altijd zeer positief over hem en het zou wat dichterbij zijn voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

in Helmond zit GTO en die zijn gespecialiseerd in truck onderdelen. en die hebben ook een reparatie afdeling. en die doen ook aandrijfassen repareren verlengen en uitbalanceren. ik heb daar laatst een maat van mij langs gestuurd. die moest ook zijn achterste aandrijfas laten verlengen. de aandrijfas is verlengd en uitgebalanceerd. kosten 200,- incl btw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in Helmond zit GTO en die zijn gespecialiseerd in truck onderdelen. en die hebben ook een reparatie afdeling. en die doen ook aandrijfassen repareren verlengen en uitbalanceren. ik heb daar laatst een maat van mij langs gestuurd. die moest ook zijn achterste aandrijfas laten verlengen. de aandrijfas is verlengd en uitgebalanceerd. kosten 200,- incl btw

Slik, Da's ook snel verdient (of eigenlijk uitgegeven)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga hier dan ook verder niks aan doen, wil er alleen een rubber sok over schuifen om de blub erbuiten te houden.

Groeten Glenn

denk idd even na over de vervuiling, de afdichting ( keerring ) zit er niet voorniets. deze is er voor bedoeld om zoveel mogelijk vuil en water buiten te houden. binnen de korste keren is je schuifstuk versleten. afdichten met een sok gaat niet lukken, denk aan onballans met een sok ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...