Spring naar bijdragen

Alternatief voor Jeep bekleding clips?


Recommended Posts

Ik heb gisteren bij de Jeep Dealer (wist even geen ander adres) een paar clips gehaald waarmee de platic bekleding aan het metaal vast zit. Bij het demonteren van de bekleding van de achterklep bleken er namelijk een aantal kapot te zijn, en dat gaat erg rammelen allemaal.

Anyway, die dingen blijken dus € 3,55 excl. BTW te kosten. Per stuk! :D

Aangezien mijn auto de jongste niet meer is verwacht ik meer van die clips nodig te hebben. Heeft iemand een alternatief voor die dingen (ander adres, ander soort clipje)?

Clipjes.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mitchell,

Ik heb er zo ook een paar nodig, maar aan die prijs: nee bedankt: :D

Zouden we dat niet ergens in de handel kunnen vinden ? Dat zijn toch m.i. geen exclusieve Jeep clips, die zitten in iedere auto toch ?

Even op de sloop kijken ? Kun je die misschien recupereren uit één of andere japanner...

Voor mijn deur heb ik het dus opgelost met een vijs, maar ja, dat kun je niet overal zo doen hé ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat verschilt heel veel, ik heb daar goeie, maar ook minder goeie ervaringen mee.

Ik weet niet wat het kost om zo'n doosje vanuit NL te versturen, maar anders kunnen we kijken of de kosten van USA -> NL te delen zijn. Als de verzendkosten uitgesmeerd worden valt het misschien mee. Het zal niet zo veel wegen, dus ik hoop dat de kosten meevallen.

Maar ik heb dus een mail gestuurd en zal het laten weten wanneer ik antwoord krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had destijds zelf ook meerdere clips nodig.

Heb er eerst een paar bij de dealer gekocht, maar schrok ook toen van de prijs per stuk.

Kwam toen nog wel eens op oldtimer beurzen, hier staan altijd standjes met dozen vol verschillende clips, wel even een origineel als voorbeeld meenemen.

Hier heb ik toen de rest van mijn clips gekocht.

Weet niet meer wat ze toen kosten, maar in ieder geval stukken goedkoper dan bij de dealer.

Zie het als een dagje uit, naar een oldtimerbeurs en gelijk kijken voor onderdelen. Zie misschien ook nog een oudje "Wagoneer".

Groet, Jaco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, een oldtimerbeurs kan misschien wat voorraad opleveren.

Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat die dingen gewoon ergens in de handel te verkrijgen zijn voor een prikje.

Mij maak je niet wijs dat die plastic tepels zo speciaal zijn. Ik ga het eens vragen aan een kameraad van mij die een garage heeft. Misschien weet hij wel een adres of zo. Als ik iets kan scoren, dan hou ik jullie zeker op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Haha, ik heb zojuist 100 van die gele clips ontvangen (4 doosjes van 25). Ik heb de gok gewaagd en ze gewoon besteld bij een van die clubs in Amerika. Ik kreeg telkens geen antwoord op mijn vraag over de verzendkosten, maar nu heb ik ze dus toch binnen.

Als iemand de clips nodig heeft wil ik die best tegen kostprijs doorsturen. Ik weet niet hoeveel ik er zelf nodig heb, maar vast geen 100 :ph34r:.

Ben al weken te druk met werk om het forum weer eens aandachtig te lezen, maar dit kon ik jullie niet onthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar heb eentje van de Dealer naast eentje uit de US of A gehouden, en ze zijn identiek, dus ik kan met niet voorstellen dat ze niet passen... Het gaat om die gele clips, volgens mij heb ik eerder in deze thread een fotootje gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conrad electronic heeft ze tegenwoordig ook in het assortiment, bijvoorbeeld

deze en deze

Ze zijn een beetje lastig te vinden maar als je zoekt op "splijtnagel" of "plaathouder" vind je ze wel.

Wellicht zullen die passen, maar die gele heb ik daar niet gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...