Spring naar bijdragen

minder roet met plantaardige olie in diesel?


Dieseltank
 Share

Recommended Posts

Hallo?

Mijn Jeep met 2,4 Isuzu dieseltje bleef bij de apk ruimschoots onder de norm voor roetuitstoot. Vorig jaar waren er vier runs voor nodig om uiteindelijk net onder de norm te komen.

Nu tank ik regelmatig bij de Argos diesel met koolzaadolie (5%). Weet iemand of dit ook minder rowt veroorzaakt bij verbranding?

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

een vriend van mij heeft een oude Mercedes bestelbus van G & L met een schuifduer aan de pasagierkant. en die mengt de diesel 1:50 met zonnenbloemolie afkomstig van die duitse supermarktketens. en dat rijdt perfect. alleen een nadeel is. als je er achteraan rijd. dan heb het gevoel of je achtereen rijdende patatkraam rijdt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een vriend van mij heeft een oude Mercedes bestelbus van G & L met een schuifduer aan de pasagierkant. en die mengt de diesel 1:50 met zonnenbloemolie afkomstig van die duitse supermarktketens. en dat rijdt perfect. alleen een nadeel is. als je er achteraan rijd. dan heb het gevoel of je achtereen rijdende patatkraam rijdt

Ook minder roet? :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat veel transportbedrijven ook doen als de truck gekeurd moet worden en een roetmeting moeten ondergaan. een dag vantevoren de uitlaten vol gieten met water. en een dag later een paar kilometer mee rond rijden. en dan een roetmeting laten doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de auto de tijd voor de keuring bijna alleen korte stukken heeft gereden dan zal de roetmeting hoger uitpakken dan wanneer er een lange rit is gemaakt vlak voor de keuring. Verbrandingskamers en uitlaat zit dan veel minder roet in.

Daarnaast zijn er de bekende brandstof toevoegingen deze kunnen ook net het verschil uitmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...