Boxman Geplaatst July 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2007 Ik ben in bezit van Cherokee 4.0 met 5 versnelling (handschakel). Deze Jeep heeft een tussenbak welke de 4WD inschakelt met vacuum op de vooras. (hetzelfde als een Wrangler heeft). Het probleem is dat de vooras niet meer 'gelocked' wordt indien de 4WD ingeschakeld wordt. Er zit bijna geen 'zuigkracht' op de vacuumleiding terwijl ik geen knikken o.i.d. kan vinden. Omdat ik de auto eigenlijk alleen in terrein gebruik vraag ik me af of het nut heeft om de rechter vóóraandrijfas om te wisselen voor een cherokee automaat versie (welke dus geen vacuuminschakeling heeft), om zodoende wel weer 4wd te hebben. (of zou dit betekenen dat ik ook de tussenbak moet wisselen?) Wat denken jullie ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst July 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2007 ik had zelf dat probleem ook .. alleen heb ik nu helemaal geen vacuum meer nodig om mijn vooras inteschakelen:rolleyes: dit heb ik nu in gebouwd en werkt perfect.. http://www.4x4posi-lok.com/app_jeep.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst July 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2007 ik zat zo tedenken maar kun je die vacuum locker niet gewoon in in de lockstand vast maken of zo ben je gewoon goedkoop klaar dus die schuif in de as vastzetten in de gelockte stand.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst July 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2007 kan mischien wel zenixer maar dan draait je vooras altijd dus meer slijtage en meer verbruik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst July 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2007 kan mischien wel zenixer maar dan draait je vooras altijd dus meer slijtage en meer verbruik lezen is ook zo moeilijk.. boxman schijft: Omdat ik de auto eigenlijk alleen in terrein gebruik.... dus is het wenselijk dat de vooras altijd meedraait.. en aangedreven wordt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst July 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2007 heren, bedankt voor de reacties; Die posi-lock ziet er goed uit, echter voor mijn auto beetje prijzig. De auto wordt inderdaad nagenoeg niet op de weg gebruikt alleen maar in terrein voor de fun. Zenixer; weet je toevallig hoe ik die as in lockstand moet zetten ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst July 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2007 heren, bedankt voor de reacties;Die posi-lock ziet er goed uit, echter voor mijn auto beetje prijzig. De auto wordt inderdaad nagenoeg niet op de weg gebruikt alleen maar in terrein voor de fun. Zenixer; weet je toevallig hoe ik die as in lockstand moet zetten ? nee maar je moet de vacuummotor op de vooras los halen en dan kijken hoe je die fork in de lock stand vast houd... of die schuif bus vast over de as kunt lassen met een paar las puntjes ik weet het niet zeker heb de posi-lock niet zelf er op gezet.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.