Spring naar bijdragen

cherokee blijft niet stationair draaien


Recommended Posts

hallo rolleyes.gif

bij deze wil ik me effe voorstellen ik ben Ron en ik woon in purmerend ben 37 lentes oud (zo dat is dat wink.gif )

heb zins kort een jeep cherokee 4.0 V6 van 1990 met 265 DKM op de teller tot voor kort liep de moter als een zonnetje had wel eens kleine schokjes als hij stationair liep maar het was niet storend tot dat een maand geleden het stationair draaien steeds op en neer ging (tot afslaan aan toe) maar naar een uurtje was het weer weg dus ik dacht mischien een vuiltje ergens in de injectoren !!!!!!

en nu dus een maand later vandaag dus weer het zelfde maar het is niet meer weg gegaan en hij start wel maar blijft dus niet stationair lopen en ik heb het idee dat die op 5 poten loopt omdat hij zo pruttelt

ik heb alle slangetjes en leidingen nagekeken of er niks los zat en stekkers enz...

alles zag er goed uit zover ik kon zien en er verstand van heb en dat is niet echt veel

en oh ja als ik aan het rijden ben zover je het zijden kunt noemen schok schok en ik trap me gaspendaal naar beneden dan krijg ik dus een late reactie

mischien kan iemand me een tip geven of heeft het zelf al eens gehad ik moet nu in me vrouw de auto rijden (suzuki swift) en daar word ik niet vrolijk van hahahaha sad.gif

BVD Ron (Bassman)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja je oorzaak kan van alles zijn

kijk alvast zelf even een hoop dingen na zoals:

bougies

verdelerkap

bougiekabels (controleren op scheuren/scheurtjes)

luchtfilter

kijk ook wat voor kleur je bougies hebben als ze eruit komen

ze horen koffiebruin te wezen

wit duid op slechte verbranding, en zwart dan gebruikt hij olie

zo maar even wat dingen die je zelf kan checken

lost het je probleem nog niet op dan gaan we verder zoeken

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo biggrin.gif

nog bedankt voor de reacties ben zelf een beetje laat met een terug bericht maar me computer wou ook niet meer doen wat ik wou maar goed dat is opgelost en nu over naar probleem ik ben de volgende dag nog effe onder de motorkap wezen kijken en weer alle slangetjes nagekeken enz... en toen viel mijn oog op een soort vacum potje dat op het inlaat spruistuk zat en haalde het slangetje er af en ja hoor hij liep weer mooi 900 tpm dus ben effe verder gaan kijken waar het voor diende maar kwam er niet echt uit dus heb ik er een foto van gemaakt mischien dat jullie het weten en wat ik er aan kan doen????(zie fotojeep.JPGoh ja het slangetje zit er al weer op en hij loop nog steeds goed mischien dat het vacum potje vast zat en door dat ik er aan heb gezeten dat het weer werkt maar ik wil toch weten waar het voor dient en wat ik er aan kan doen dat het niet weer gebeurt!!!!!

Gr Ron (bassman)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is de EGR klep. Deze voert een deel van de uitlaatgassen terug naar de inlaat om de verbrandingstemperatuur omlaag te brengen (voornamelijk tbv het milieu).

Als de klep functioneert, dan kun je het diafragma (het stangetje) zien bewegen als je de luchtklep een stukje opentrekt. Er is ook een PDF over in de service manual (een aantal threads terug).

Bij mij sloeg de motor regelmatig af wanneer ik afremde voor een kruising oid. Stationair liep de motor ook heel laag, vaak amper 300rpm.

Het metalen pijpje op de EGR-klep dat naar het zwarte platic ventiel toegaat was helemaal dichtgeslipt met kool. Nadat ik dat had uitgeboord was het probleem welliswaar niet 100% verholpen, maar wel een stuk minder geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

ben ik weer effe

nou ik heb het plastic ventiel er afgehaald en open gemaakt en ja hoor het was helemaal vergaan van binnen er zit een veer in die was zo verroest dat hij is gebroken dus volgens mij werkt die dus niet meer heb nog steeds geen nieuwe er op want hij doet het ook zonder maar ik ben wel op zoek er naar dus mischien weet iemand een adresje voor me waar ik dat kan krijgen ??????

oke dat was het weer effe zodra ik er 1 heb laat ik het weten en henk nog bedankt voor het berichtje biggrin.gif

Gr Ron (Bassman)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feli Bassman!! worshippy.gif

Hebben onze overpeinzingen van laatst toch ook nog wat nut gehad!

Maareh.... wel vervangen hoor! Uitlaatgasrecirculatie zorgt er o.a. voor dat de temperatuur in de verbrandingskamers afneemt.... De motor is er dus op berekend! Zonder EGR kan er op den duur motorschade ontstaan, oa door pingelen....!! sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...