Spring naar bijdragen

nieuwe jeep


mies
 Share

Recommended Posts

Hoi, daar ben ik weer. gisteren mocht eindelijk mijn jeep Cherokee uit 87 ophalen. door de keuring, nieuwe banden etc. tijdens de koop werd gezegd dat de benzinemeter stuk was. Ik heb vernomen dat dat een mankement is van de jeep. Mij werd verteld dat de vlotter vervangen moest worden en dat dat een dure grap kon zijn. Min of meer door mijn eigen acceptatie neem ik de kapotte meter voor lief en rij ik op de kilometer stand met een eigen vaatje benzine. Gisteren toen ik een ritje maakte gebeurde er iets vreemds. toen ik de lichten aanzette, sloeg mijn benzine meter in een keer aan. en liep ver door (de wijzer dan). bij het uitdoen van de lichten sloeg de meter gewoon uit. Nu ben ik wel benieuwd of het inderdaad met de vlotter heeft te maken of dat het misschien toch elektronisch is. Nu had ik nog een vraag. Als ik gas geef hoor ik een vaag suisend geluid aan de bestuurderskant alsof een luchtventilator aanstaat. wat kan het zijn? Verder rijdt hij fantastisch.

Gr. Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

feli met de xj..

een nieuwe vlotter hoeft niet duur tezijn..

je moet het alleen zelf doen(arbeidsloon is duur).

maarr denk je zelf dat de wijzer naar de juiste stand ging, toen je

de lichten aan deed..zoja dan heb je dus eerder met een el.probleem

temaken.

het suisend geluid komt denk ik vd luchtinlaat..

have fun ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het sissend geluid is waarschijnlijk je inlaatspruitstuk dat lekt.

Ofwel is je uitlaatspruitstuk gescheurd. Dit is een gekend probleem bij de oude modellen.

Je kan dit het best controleren door bij draaiende motor remmenreiniger op je spruitstuk te spuiten, indien je toerental stijgt is het lek, dit wel voor je inlaatspruitstuk. Wanneer er geen verandering in toerental is en hij sist aan je spruitstukken dan zal het wel je uitlaatspruitstuk zijn dat kapot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...