Spring naar bijdragen

plotseling radiator lek


Recommended Posts

Ik rij gister in de stad (Leeuwarden) begint de computer te piepen dat er te weinig koelvloeistof is. Blik op te temp: hoger dan normaal..... .

Ik de auto uit. Motorkap hoefde niet eens open. De koelvloeistof liep er 'met bakken' uit.

Wat is wijsheid (1). Ik lopend naar een garage voor een jerrycan koelvloeistof. Ik dacht: ik mik alles tot de nok toe vol dan kom ik nog thuis (ongeveer 10 minuten rijden) Nou nee dus. Wat ik er van boven in gooide kwam er van onder direkt weer uit. (leek de baas in de kroeg wel :frusty:)

Dus GC op een trailer (ik zag slepen dwars door Leeuwarden op zaterdagmiddag 17.00 uur niet zo zitten met 1800 kg en geen rembekrachtiging).

Ik vind het wel wat merkwaardig omdat ik deze auto al meer dan een jaar heb en nog geen druppel koelvloeistof miste. Je denkt toch al snel dat lekkage begint met een beetje..... .

Voor zo ver ik het kan zien is het geen gescheurde slang. Ook de aansluitingen van de slangen op de radiator zijn nog heel. Het komt ergens van onder uit de radiator.

Ik aan het sleutelen. Dat valt toch nog tegen. Haynes is m.i. niet al te duidelijk door de vele bouwjaren en typen. Gelukkig :whistle:begint het nu te onweren en te regenen. Tijd voor bezinning.

Nu lees ik ook nog in Haynes dat de oliekoeler een integraal onderdeel van de radiator is.

Wat is wijsheid (2). Is dit nog wel te doen met 'gewoon' gereedschap en 'gewoon' verstand of breng ik het geheel naar een garage? Ik heb zelf geen schuur/garage dus moet ik buiten op straat sleutelen. En ik moet met dat ding wel een beetje vertrouwd op vakantie. Krijg ik straks in het buitenland pech dan ben ik helemaal overgeleverd aan de heidenen.

Vraag:

Wie - heeft ervaring met zelf doen?

- weet wat - ongeveer - een (revisie?) radiator kost los?

- weet wat het - ongeveer - kost om zo iets bij de garage te brengen?

Jypy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...