Spring naar bijdragen

Clignateur Steeds defect


Recommended Posts

Elke keer als ik een aanhanger achter m'n jeep doe, dan gaat na een keer of 15 keer knipperen... m'n clignateur steeds kapot!

Dan heb ik bij richting aangeven een constant licht op de richtingaanwijzer.

Hij onderbreekt hem dus niet meer.

Dit kan aleen maar de clignateur..... Dit gebeurd overigens alleen maar bij m'n Jeep met de aanhanger. Bij andere auto's is dit niet het geval.

Zou de clignateur om één of andere reden te zwak zijn ofzo?

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt op teveel afname, die wordt groter als de aanhangwagen zit aangekoppeld.

Met een andere auto voor de hanger doet hij het niet, dus ga er vanuit dat de hanger goed is.

Misschien is inderdaad de knipperautomaat te licht.

Weet je hoeveel stroom er verbruikt word via het knipperlicht, met de hanger aan gekoppeld en zonder? Je kunt dit meten met een amperemeter/universeelmeter (neem wel eentje die tot 10 Ampere kan), deze in de plaats van de zekering zetten en dan meten.

Als je weet wat het verbruik is, weet je ook of de knipperautomaat te zwak is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oude typen knipperautomaten zijn weinig meer dan een bimetaal contact en een verwarmingselementje. Bij een te grote stroom , door de extra lamp van de aanhanger bijvoorbeeld, zal dat elementje verbranden en blijft de automaat in staan. Defect.

Je zou een relay kunnen gebruiken om je aanhanger knippers te schakelen, of een moderne elektronische knipperautomaat gaan gebruiken. Daarvoor moet je dan wel een min draadje naar de automaat trekken, omdat de oude bimetaal uitvoeringen die niet nodig hadden en de elektronika van een moderne wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na jullie toelichting weet ik denk wat het probleem kan zijn, omdat de Jeep met richting en remlicht één systeem is, moet ik het richtingaanwijzer op de aanhanger loskoppelen.... omdat deze nu ook mee brand... te veel verlichting op het knipper relais waarschijnlijk.

Maar vind de optie om een moderne erop te zetten wel een goed idee! Mooi klusje voor morgen!!!! Laat wel weten hoe het afloopt!

Bedankt maar weer voor de info!

Ps wat is jullie mening over een koeltunnel (fan shroud) op de radiator voor een betere koeling. Ga op vakantie naar Istrie met een caravan... daardoor zal hij waarschijnlijk wel wat warmer worden?????

Darkwolf z'n mening was een electrische vin installeren?

Zou graag jullie mening willen horen.... :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...