Spring naar bijdragen

lang stil staan jeep


polle
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb hier weer een vraagje!! Ik zit namelijk met een probleem, ik heb nu dus een jeep xj 99 aan gekocht maar nu blijkt dat ik voor een lange periode met het werk naar het buitenland moet!! (iets wat niet voor zien was dus moet ik men nieuwe hobby uitstellen)!!!! nu is mijn vraag hoe kan ik het best men jeepje "bewaren" hihi met andere woorden de jeep gaat een lange tijd niet rijden. enige tips mss.... ?? of gewoon ervoor zorgen dat hij droog staat?? of ja...? andere maatregelen treffen......???

Greetz

Polle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Polle,

Naar mijn mening is het belangrijk om hem met schone olie weg te zetten (als je voor hele lange tijd gaat) en wat olie op de zuigers te gooien. Banden van de grond en liefst binnen /uit de zon zetten met een ventilatieopening open.

groeten, Bert

Ps. je kan hem zolang ook uitlenen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de boot doe ik conserveringsolie in de cylinders en in de caburateur.

Je start de motor, sluit de brandstof toevoer en je spuit in de luchtinlaat (zonder filter) van de caburateurs, als de motor bijna uitgaat de conserveringsolie. Vervolgens de bougies losdraaien en in elke cylinder ook de olie erin spuiten. Dan een enkele keer de motor met de hand ronddraaien en voila.

Vraag voor de zekerheid of dit ook goed gaat met een injectiesysteem

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bougies eruit, beetje olie in de gaten spuiten, en even op de startmotor rond laten draaien. Daarna de bougies er weer in en NIET meer starten.

Verder natuurlijk de diverse olieën verversen en de boel nog een keer grondig doorsmeren. Gooi de tank geheel vol. Heb je LPG? Draai dan de afsluiten op de tank dicht! Vergeet ook niet om de auto van binnen grondig schoon te maken, zodat er niets kan gaan schimmelen ofzo. Haal ook busjes met autolak, rolletjes snoep, flessen water/olie, enz enz uit de auto. demonteer de accu en haal de batterijen uit afstandsbedieningen, zaklampen, enz.

Chroom e.d. even in de vaseline oid sprayen, om roest tegen te gaan. Probeer de auto droog en schoon te stallen, NIET op de handrem, bakken in Neutraal, enz.

Wielen van de grond is een goed idee. Breng wel even alle banden op spanning, wat hoger dan normaal ( 2.8 bar ofzo)

Probeer de auto verder droog te stallen en dek 'm af met een kleed. Zorg wel voor wat ventilatie.

Als je zo te werk gaat kun je hem jaren wegzetten.

Natuurlijk hoef je dit alles niet te doen als je de auto slechts enkele maanden wegzet... een aantal dingen is dan echter ook aan te raden, je kunt zelf wel bedenken wat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...