Spring naar bijdragen

Hoog toerental bij starten


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Iemand idee hoe het komt dat mijn grand bij starten een hoog toerental heeft,

dit duurt maar zo'n 2 of 3 sec. daarna loopt hij vrij regelmatig ong. 900 toeren

en dit verschijnsel is zeer zeker aanwezig als hij warm is, als hij koud is dan heb ik dat probleem vrijwel niet, hoe komt dit, liever hoe los ik dit zelf op,

want ben het met de stelling eens , dat je meer bevrediging hebt als je een

probleem zelf opgelost.

Gr. Ruland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok , bedankt roelehv, van die stappenmotor had ik al iets gelezen, ben in FSM aan het zoeken geweest en gevonden, maar van dat luchtklephuis had ik nog niet gehoord, weet ook niet waar die zit, wat is de eng. benaming, kan ik hem opzoeken in FSM . En resetten ook geen probleem.

Alvast bedankt voor je tips,

Gr. ruland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maak je stappenmotor maar eens schoon ( of vervangen ). En je luchtklephuis ook. Dan ff de computer resetten, Daar kom je waarschijnlijk een heel eind mee.

Jypy hier.

Mijn GC '98 LPG G3 155.000 km begint wat te 'zagen' bij stationair lopen. Zagen wil bij mij zeggen een schommelend toerental. Nu heb ik dit een keer met een Peugeot 406 gehad op vakantie in Frankrijk. Schaamde mij kapot. Het toerental schommelde tussen de 900 en de 2500. Je zag die mensen denken bij de tolpoorten: "die :) heeft haast om in het zuiden te komen".

Diagnose bij terugkomst: kapotte of vervuilde stappenmotor. Schijnt vaker bij LPG voor te komen dan bij benzine. Iemand een idee waarom?

Mijn vraag: waar maak je mee schoon? (benzine, thinner, zoutzuur:whistle:??

Jypy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...