Spring naar bijdragen

ruland

Forum member
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over ruland

  • Verjaardag 05/02/1962

ruland's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. hallo allemaal, Heb kortgeleden mijn GC laten keuren , op 1 punt afgekeurd nl. uitlaatspruitstuk gescheurd, moet hem nu lassen of vervangen, mijn vraag nu: Is het demonteren veel werk en te doen voor een zondag- klusser en wat voor pakkingen heb ik allemaal nodig. Ik heb hier ook ergens gelezen dat een gietijzeren spr.stuk redelijk te lassen is [wist ik trouwens niet eens]. Ik heb wel een pdf van het geheel, maar kan niet goed zien wat er allemaal af moet, en is daar wel redelijk bij te komen met een paar oprij-bokken? Alvast thnx. Ruland
  2. ok, thx beest , zal ermee aan de slag gaan en laat nog wel iets horen. Gr. ruland
  3. ok , bedankt roelehv, van die stappenmotor had ik al iets gelezen, ben in FSM aan het zoeken geweest en gevonden, maar van dat luchtklephuis had ik nog niet gehoord, weet ook niet waar die zit, wat is de eng. benaming, kan ik hem opzoeken in FSM . En resetten ook geen probleem. Alvast bedankt voor je tips, Gr. ruland
  4. Hoi allemaal, Iemand idee hoe het komt dat mijn grand bij starten een hoog toerental heeft, dit duurt maar zo'n 2 of 3 sec. daarna loopt hij vrij regelmatig ong. 900 toeren en dit verschijnsel is zeer zeker aanwezig als hij warm is, als hij koud is dan heb ik dat probleem vrijwel niet, hoe komt dit, liever hoe los ik dit zelf op, want ben het met de stelling eens , dat je meer bevrediging hebt als je een probleem zelf opgelost. Gr. Ruland
  5. Jongens, iedereen bedankt voor jullie tips en adviezen, mijn probleem is inmiddels opgelost, dankzij FSM ben ik een stuk wijzer , maar de tip van 4x4, dat dit soort storingen meestal bij doorvoerrubber was te vinden, bleek bij mij idd het geval, gewoon ordinaire draadbreuk achter in het bochtje bij rubber, had daar al eerder gekeken, maar natuurlijk niet goed genoeg [stom], anders had het al veel eerder opgelost geweest, heb eigenlijk nog wel een vraag, maar zal een nieuwe post plaatsen, nogmaals bedankt voor jullie tips. Gr. Ruland....
  6. hee christ, ik heb je vraag zien staan en herken dit , had dit probleem ook toen ik hem net kocht, probleem bij mij was gewoon een los stekkertje achter de console, gewoon losmaken ,inpluggen en .....ja hoor. gr. ruland
  7. hoi ramon, nee, heb nog nooit verlichting opgemerkt, zit er volgens mij ook niet op, heb ergens wel gelezen dat dit waarschijnlijk alleen bij jongere modellen zou zijn, maar weet dit niet zeker, heeft dit betrekking op mijn probleem, of is dit een vraag op zich?? Gr. ruland
  8. Hoi luitjes , ok ik ga jullie tips zeker nalopen, schakelaar doormeten en op draadbreuk controleren, ik kreeg nog een tip van iemand, die zei dat het ook nog aan het contactslot kon liggen, maar heb daar verder nog geen andere indicaties voor, dus ook hiervoor geldt ,meten is weten. Ga ermee aan de slag, alvast weer bedankt voor de tips en hulpvaardigheid gr. Ruland
  9. nee, geen enkel raam werkt er meer, moet nog wel vermelden, dat mijn jongste dochter ong. 1 week nadat probleem zich voordeed, met de bediening achter aan het spelen was en toen ging het raam wel spontaan open, maar nooit meer dicht, heb toen zoals eerder vermeld, noodspanning gezocht om probleem tydelijk op te lossen.
  10. Heb FSM doorgespit en snap in mijn mavo-engels wel het meeste maar niet alles, bv. fuseblock cavity en A22 circuit, en hoe is het met de massa geregeld, begrijp ik het goed, als er staat dat er een wisselende werking is tussen op- en neergaand mbt voeding en massa, en hoe meet ik dat dan ? De schema's zijn redelijk duidelijk om te lezen, maar wel ingewikkeld om in auto terug te vinden ,voor mij in ieder geval. Ik begin bij contactslot en van daaruit meet ik verder dus[ ervan uitgaande dat zekeringen en relais goed zijn en er spanning aanwezig is ], dan meet ik spanning naar de hoofdschakelaar bij bestuurderskant, van daaruit ben ik het kwijt . Wat doe ik van daaruit dan verder......... Met vr. gr. Ruland..
  11. heb hem gedownl. en bekeken, zal schema doorlopen en nog bericht plaatsen of het iets oplevert, nogmaals bedankt voor je tip
  12. Jongens, bedankt voor de tips, ga ermee aan de slag, vast bedankt
  13. Hoi, bedankt voor je bericht, probleem is echter, dat blijkt dat er veel aan de bedradingen is gesleuteld bv. de zekeringen zijn op sommige onderdelen verwisseld, dus bv waar de achterruit verwarming op moet zitten zit nu iets anders en andersom en dat het doorlinken een noodoplossing was, heeft ook al 2 zekeringen gekost, mijn ramen werken dus nog steeds niet, kan ik niet nieuwe bedrading trekken en naar accu omleiden met relais en zekering ertussen.
  14. hallo iedereen, Ben ruland, compleet nieuw met dit soort van hulp inroepen. Ben sinds een jaar in bezit van een GC van 95 4.0 L. LTD Quadra AUT. Ben een beetje radeloos, mijn probleem is nl. dat mijn raambediening niet meer werkt, op geen van de deuren, toen ik hem kocht was er geen probleem maar na een paar dagen begon het probleem, weer na een paar dagen was het over, weer na een paar dagen was het er weer en nu dus nog steeds, wegens tijdgebrek nog niet aan toegekomen, heb wel maandenlang gezocht op bv. jullie forum ,naar oplossingen, wel soortgelijke problemen gezien, maar niet voor mij een oplossing gezien. Ben geen monteur, meer voor de hobby , heb alles wel opengehad ,deuren, connectors nagekeken, relais bestuurderskant door laten meten, was ok, kan probleem niet lokaliseren, toen probleem zich voordeed, waren ramen open, heb toen tydelijk doorgelinkt naar andere stroombron, om ze dicht te krijgen, en toen maar zo gelaten, mijn vraag nu kan ik dit niet permanent doen, en hoe doe ik dit, of misschien andere optie. Sorry voor dit misschien lange en onsamenhangend verhaal, maar dit is wel een beetje laatste poging, voordat ik hem toch maar naar de garage breng, doe het toch liever zelf, wil ervan leren. Wie weet iets, gr. ruland
×
×
  • Nieuwe aanmaken...