Spring naar bijdragen

Gas inbouw rond Den Haag


Recommended Posts

Ik ben eindelijk om... Afgelopen jaar 20,000km gereden in plaats van de 12,000 die ik bedacht had. Een snelle berekening levert toch een aanzienlijke besparing met gas.

Ik wil dus een gasinstalatie inbouwen.

Hebben jullie tips voor mij voor een goed adres rond Den Haag? Ik lees ook veel over de Prins instalatie. Is dat de beste voor een Jeep (Grand Cherokee 5.2 1998).

Kan dit ook een onderbouw zijn of wordt deze achterin gebouwd? Heb voorkeur voor een onderbouw. Op vakantie hebben hond en bagage ook nog de nodige ruimte nodig...

Waar moet ik verder op letten met gas? Ik weet, er is veel over geschreven; om de zoveel KM even op benzine rijden bijvoorbeeld.

Alle tips en verwijzingen zijn welkom.:ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in december 2005 een Prins VSI onderbouw in laten bouwen bij Nieuwenhuysen LPG/Airco in Rijswijk (naast Den Haag). En ik moet zeggen dat ik er bijzonder enthousiast over ben. Onderbouw is super; je verliest geen ruimte in je kofferbak. Je krijgt echter een reserve-benzinetank van slechts 37liter, maar goed, dat is in feite alleen om op te starten.

Hoewel de investering hoog is (ik betaalde 3400EUR) had ik het er in 14 maanden uit (met 25.000km/jaar) ! De Prins VSI geeft geen vermogensverlies en hij loopt zelfs rustiger op lpg dan op benzine. Tip : laat gelijk een flashlube monteren; dat is toch het behoud van je motor (zegt men; lees er maar eens).

Momenteel zoekende naar een 5.9 en daar wil ik gelijk een VSI in hebben...

Greetz,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een 4.7 V8 uit dec. 1999 met een VSI gastank, inbouw

Er is met deze tank al 75.000 gereden.

We hebben net van de week het filter laten vervangen (bij een prins dealer) en kunnen weer 75.000 km verder.

We hebben gevraagd naar de flashlube (die zit er bij ons niet in) of het nodig was die erin te laten zetten. De desbetreffende garage vertelde dat het nog niet bewezen is dat het daadwerkelijk nodig is.

Met gas rijdt je zo'n 15% minder zuinig dan op benzine. Je auto start op benzine en gaat na een paar honderd meter over op gas. Ons is verteld dat je niet om de zoveel km op benzine hoeft te rijden. Wij doen het wel eens, maar dan is het gas bijna op.

Wij hebben een 75 liter inbouwtank. Je kan/mag een gastank maar voor 80% vullen (stopt automatisch). Met de 60 liter die er daadwerkelijk in gaat rijden wij zo'n 300 km. Nooit je gastank volledig leegrijden.

Wij vinden het rijden op gas geweldig, staan wel wat vaker bij de pomp, maar afrekenen is erg leuk :B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de tips.

Mrobberts; heb Nieuwenhuysen vandaag gebeld. Gaven mij een prijsopgave van EUR3,000 voor een onderbouw Prins instalatie met extra benzinetank van 39ltr. Over de flashlube waren ze een beetje vaag. het werkelijke nut was nog niet echt bewezen had ik het idee, maar voor die EUR100 extra laat ik 'm niet zitten. Dank voor je tip.:frusty:

Robkika; dat punt over de hoeveelheid kilometers deed mij ook weer even denken. Ik kwam ook uit op zo'n 250 tot 300km per tank. Dat is natuurlijk niet erg ver. Gelukkig zag ik vandaag dat er een gas-tankstation vlak bij ons huis is. Goed teken om toch op gas over te gaan. En daarbij rijden we veel binnen de bebouwde kom. Dat levert een verbruik op van 1 op 5; dat betekend 400km op benzine.... Die extra 100km maakt mij niet zoveel uit als ik zie wat ik op brandstof kosten kan besparen.

Hij gaat er binnenkort in!!:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...