cudan Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 Hallo, Wie kan me wat tips en tricks geven voor demontage en montage oliepomp uit een 4.2 1978. Ik heb er Haynes al op nageslagen, en alle pakkingen al besteld, maar hoor ook graag nog praktijk ervaringen. Door demontage moet ook de onstekeing weer op tijd gezet worden?, dit staat niet beschreven in haynes. Kan je dit voorkomen? dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 Wanneer je de nieuwe oliepomp op dezelfde manier erop zet hoef je hem niet te stellen.Je kan ook de ontstekkingsas fixeren zodat hij niet kan verdraaien. Maar ontstekking stellen is echt geen moeilijke klus,zelfs op het gehoor kan je hem al vrij goed krijgen.Fine-tuning kan je later doen. Mocht je nog met vragen zitten kan je me altijd een pmtje sturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 Ontsteking hoeft niets aan te gebeuren hoor! 't Is heel simpel: Begin met je blok goed af te spuiten, vooral het carter en de bevestigingsbouten ervan. Daarna tap je de olie af, en demonteer je het carter. Oude pakkingresten haal je meteen weg, natuurlijk! De oliepomp zie je nu zitten, en die demonteer je compleet met aanzuigbuis en zeef. Monteren gaat in omgekeerde volgorde, uitteraard met gebruik van nieuwe pakkingen. Bij het op de plek houden van de pomp er even op letten dat het platte uiteinde van de verdeleras, netjes in de sleuf van de pomp valt. desnoods de as van de pomp wat verdraaien. Als je een nieuwe pomp monteert, monteer dan eerst de aanzuigleiding aan de pomp... een prudskarwei, dat wel... Giet daarna ook ff wat olie in de pomp, zodat 'ie beter afdicht en makkelijker olie aanzuigt. Als laatste monteer je het carter met nieuwe pakking ( kurk werkt makkelijker, maar rubber is wat beter) die je eerst met wat RTF aan het blok plakt. Dan olie vullen en starten maar! succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
overlander Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 je moet niet vergeten om de linkse motorsteun van het blok af te halen omdat anders de carterpan er niet onderuit gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2007 je moet niet vergeten om de linkse motorsteun van het blok af te halen omdat anders de carterpan er niet onderuit gaat Hmm.. zou kunnen... CJ he.. Bij een YJ lukt 't zo... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cudan Geplaatst July 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2007 ok, bedankt voor de handige tips, hoe kan je de onstekeing fixeren om verdraaien te voorkomen? ben van plan om de pomp eerst te checken om te zien of vervanging nodog is, reden is dat nadat er synthetische olie ingegaan is de pomp bij een warme motor onvoldoende druk maakt. dus de pomp eerst controleren op slijtage en of de het klepje wat er inzit niet vastzit. gr dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 Ontsteking hoef je niet te fixeren. De pomp wordt door de ontstekingsas aangedreven, niet andersom! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.