Spring naar bijdragen

dashboard


daglix
 Share

Recommended Posts

Hallo allen.

Ik heb mezelf een jaar geleden een heerlijke 1990'er aangeschaft; ideaal op dit zonnige eiland waar helaas geen dealers zitten.

Na meerdere kleine reparaties waar ik zelf uitkwam brandt er nu een lampje op het dashboard waar ik niet uitkom en dat maakt me bang.

Een oranje pijl (omhoog) waarschuwt me. Maar waarvoor?? Alle logica laat me in de steek.

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen.

Ik heb mezelf een jaar geleden een heerlijke 1990'er aangeschaft; ideaal op dit zonnige eiland waar helaas geen dealers zitten.

Na meerdere kleine reparaties waar ik zelf uitkwam brandt er nu een lampje op het dashboard waar ik niet uitkom en dat maakt me bang.

Een oranje pijl (omhoog) waarschuwt me. Maar waarvoor?? Alle logica laat me in de steek.

Peter

Hihihi...niks aan de hand Peter, is het upshift lampje. Of wel; geeft aan dat je beter naar een hogere versnelling kunt schakelen voor een "beter" bezineverbruik...:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:whistle:Dankje! Een hele gerustelling. Blijft het feit dat het lampje blijft branden, maar daar kan ik nu naar gaan zoeken.

eens proberen te schakelen ? :yes:

neen, heb zelf nog nooit achter het contactje gezocht maare ik denk da da ereges aan de chocke moet zitten, warom denk ik dit: omdat als je je contact pas opzet dit lampje ook brand (al staat ie uit vitesse en geef je nog geen gas) dus kan goed zijn dat een kabeltje op de chocke los zit ofzo.

groeten sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eens proberen te schakelen ? ;)

neen, heb zelf nog nooit achter het contactje gezocht maare ik denk da da ereges aan de chocke moet zitten, warom denk ik dit: omdat als je je contact pas opzet dit lampje ook brand (al staat ie uit vitesse en geef je nog geen gas) dus kan goed zijn dat een kabeltje op de chocke los zit ofzo.

groeten sander

:yes:

Choke??? Op een injectiemotor?? Ech nie!:yes:

Het lampje wordt gestuurd door de PCM, waar 'ie dan ook rechtstreeks op is aangesloten. De PCM stuurt 'm aan, afhankelijk van een aantal factoren, waaronder snelheid, toerental en onderdruk.

Er zit dus geen "schakelaartje" oid voor!

Indien alles goed verder goed werkt, zou je het lampje eruit kunnen halen. Daarnaast kun je eerst eens proberen om de PCM te resetten: Even de minklem van de accu halen, en tegen de plus drukken. Gewoon 10 minuten eraf laten kan ook...

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...