catman Geplaatst July 19, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2004 Wat me nu gebeurt : Kom net thuis met mn 1991 XJ tellerstand 100.000 mls en onderweg begon de BRAKE lamp te branden. De CHECK ANTILOCK brandde al geruime tijd onregelmatig en het rempedaal trilt (abs) af en toe. Verder remde hij prima. De BRAKE brandde ongeveer 5 minuten en toen opeens geheel geen remdruk meer. Shit effe gestopt opnieuw gestart maar geen verschil. Toch vlak bij huis en in de automaat 1-2 voorzichtig doorgereden met de handrem standby. Na een paar minuten ging het BRAKE lampje weer uit (ook ANTILOCK ging uit) en hij remde weer.weliswaar met een trekkend stuur in het begin en later weer gewoon. Is dit het tweede leven of heeft iemand tips Ik hoor het wel Catman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 20, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2004 uuhh...remvloeistof op? (lekkage bijvoorbeeld) Misschien te voor de hand liggend, je zal er vast naar gekeken hebben maar het staat er niet bij..dus wie weet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst July 20, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2004 Zelf is een onregelmatig 'iets' kan soms regemaat zitten Misschien dat je aan de hand van dit schema iets wijzer wordt? Klikkerdeklik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 20, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2004 Oei.... d's niet lekker! Niet mee door blijven rijden dus.... Maar het probleem is niet onbekend: -KLIK- Dit staat er oa op die site: "The central problem of the ABS-10 system is a leak in the seals of the master cylinder piston. When this leak occurs, reserve pressure continuously bleeds off; this causes the pump to run more as time goes on. Eventually, the pump runs continuously until it burns out. For example, in one person's vehicle, the pump runs for over 5 seconds every 30, whether the person is using the brakes or not. This appears to be the only visible symptom, so watch for it. Unless you notice that the pump is running every time you press the brakes, there may be no warning of failure - until the pump fails. Then, after a couple of normal brakings, the brake light on the instrument panel will activate and the power assist will disappear. The brakes will still work, but the power assist will be gone. Without the power assistance, it may seem as though you have lost the brakes. To a large degree, of course, you have unless you have a strong leg and foot. On the brighter side, you are not much worse off than you would have been in a large car with no power brakes, such as the Webmaster's 1973 Dart Swinger. There have also been reports of complete brake failure. Parts to repair the brakes have not been made available by Bendix to anyone except Chrysler and GM. Chrysler is generally aware of these problems and handling them on a car by car basis. There is apparently no real fix available." Met andere woorden: Sterkte!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 20, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2004 Nog ff verder gelezen: GM gebruikt dit ABS systeem ook.... met soms hetzelfde probleem. Lees wat een eigenaar schreef: "Fact: In response to a lawsuit alleging large numbers of failures of their Anti-Lock Brake Systems, GM announced today that they would continue to "stand behind" their anti-lock brakes." "Speculation: They might be less willing to stand in front of them." Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catman Geplaatst July 21, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2004 Allen bedankt ,ben al onderweg naar B&S. Als er op het journaal wordt gemeld dat er iemand het pand is ingereden ben ik het !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catman Geplaatst July 21, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2004 Originally posted by catman@Jul 21 2004, 11:13 Allen bedankt ,ben al onderweg naar B&S. Als er op het journaal wordt gemeld dat er iemand het pand is ingereden ben ik het !! <div align="right">← B&S kan niet helpen en raadde me aan naar een officiele Chrysler dealer te gaan want er bestaat een regeling voor reparatie onder een soort coulance regeling. Waarschijnlijk is de ABS pomp defect en zal KIEN een vragen hoe het zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst July 21, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2004 Catman, Houd ons op de hoogte chips man dat het allemaal zo tegen zit Succes ermee BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catman Geplaatst September 3, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2004 Effe op de hoogte houden van het CHECK ANTILOCK probleem. Het is nu 3 Sept.en hij staat nog lekker warm gestald bij de dealer. Inderdaad was er een RECALL op deze 91er maar dat wil niet zeggen dat het probleem snel is opgelost. Complete ABS pomp vervangen maar nu is er een probleem met de communicatie tussen de computer en de rest van de handel. Ook de computer is vervangen geweest,maar geen oplossing. Ze doen hun best maar dit soort storingen !! loop maar gauw weg. Dus als er iemand voornemems is een 88-91 Cherokee te kopen kijk of er geen CHECK ANTILOCK meldingen zijn , zo ja weg wezen. Ik hoop dat ie nu klaar is voor de Dutch Jeep Camp. Anders maar fietsen 2x2 Catman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 3, 2004 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2004 Bedankt voor de info..zal zeker in de toekomst een paar Jeepers helpen als ze eenzelfde probleem hebben. ..en hopelijk issie (en jij) erbij op CampJeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.