Spring naar bijdragen

electr. raambediening


Recommended Posts

hallo iedereen,

Ben ruland, compleet nieuw met dit soort van hulp inroepen. Ben sinds een jaar in bezit van een GC van 95 4.0 L. LTD Quadra AUT.

Ben een beetje radeloos, mijn probleem is nl. dat mijn raambediening niet meer werkt, op geen van de deuren, toen ik hem kocht was er geen probleem maar na een paar dagen begon het probleem, weer na een paar dagen was het over, weer na een paar dagen was het er weer en nu dus nog steeds, wegens tijdgebrek nog niet aan toegekomen, heb wel maandenlang gezocht op bv. jullie forum ,naar oplossingen, wel soortgelijke problemen gezien, maar niet voor mij een oplossing gezien.

Ben geen monteur, meer voor de hobby , heb alles wel opengehad ,deuren, connectors nagekeken, relais bestuurderskant door laten meten, was ok, kan probleem niet lokaliseren, toen probleem zich voordeed, waren ramen open, heb toen tydelijk doorgelinkt naar andere stroombron, om ze dicht te krijgen, en toen maar zo gelaten, mijn vraag nu kan ik dit niet permanent doen, en hoe doe ik dit, of misschien andere optie.

Sorry voor dit misschien lange en onsamenhangend verhaal, maar dit is wel een beetje laatste poging, voordat ik hem toch maar naar de garage breng,

doe het toch liever zelf, wil ervan leren.

Wie weet iets, gr. ruland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo, welkom hier.

ik begrijp dat je ramen het met deze doorverbinding nu wel doen.

het zou kunnen betekenen dat er ergens een breuk in de kabel zit die dan wel en dan geen kontakt maakt, het nalopen van de bedrading kan dan een oplossing zijn

of het zo kan blijven zitten weet ik niet, maar ik maak uit je verhaal op dat er (nog) geen problemen zijn ontstaan

het aanschaffen van een FSM(factory service manual) kan helpen bij het oplossen van je probleem met bijv bedradingsschema's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, bedankt voor je bericht, probleem is echter, dat blijkt dat er veel aan de bedradingen is gesleuteld bv. de zekeringen zijn op sommige onderdelen verwisseld, dus bv waar de achterruit verwarming op moet zitten zit nu iets anders en andersom en dat het doorlinken een noodoplossing was, heeft ook al 2 zekeringen gekost, mijn ramen werken dus nog steeds niet, kan ik niet nieuwe bedrading trekken en naar accu omleiden met relais en zekering ertussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb FSM doorgespit en snap in mijn mavo-engels wel het meeste maar niet alles, bv. fuseblock cavity en A22 circuit, en hoe is het met de massa geregeld, begrijp ik het goed, als er staat dat er een wisselende werking is tussen op- en neergaand mbt voeding en massa, en hoe meet ik dat dan ? De schema's zijn redelijk duidelijk om te lezen, maar wel ingewikkeld om in auto terug te vinden ,voor mij in ieder geval.

Ik begin bij contactslot en van daaruit meet ik verder dus[ ervan uitgaande dat zekeringen en relais goed zijn en er spanning aanwezig is ], dan meet ik spanning naar de hoofdschakelaar bij bestuurderskant, van daaruit ben ik het kwijt . Wat doe ik van daaruit dan verder.........

Met vr. gr. Ruland..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, geen enkel raam werkt er meer, moet nog wel vermelden, dat mijn jongste dochter ong. 1 week nadat probleem zich voordeed, met de bediening achter aan het spelen was en toen ging het raam wel spontaan open, maar nooit meer dicht, heb toen zoals eerder vermeld, noodspanning gezocht om probleem tydelijk op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, geen enkel raam werkt er meer, moet nog wel vermelden, dat mijn jongste dochter ong. 1 week nadat probleem zich voordeed, met de bediening achter aan het spelen was en toen ging het raam wel spontaan open, maar nooit meer dicht, heb toen zoals eerder vermeld, noodspanning gezocht om probleem tydelijk op te lossen.

Ik heb dit ook gehad.. bij mij was de schakelaar die alle ramen blokkeerd kapot. Nieuwe er in en weer ok....

suc6

Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo bij mij grand kan ik alleen aan de bestuurders kant de ramen bedienen alleen linksachter wil helemaal niets de rest bedien ik, dus als moeders het raam open wil word ze op haar wenken bediend eerlijk gezegd wordt ik dit een beetje beu dus ik ga ook eens even zoeken van het weekend als ik wat meer weet zet ik het hier wel neer

groetjes wools

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi luitjes , ok ik ga jullie tips zeker nalopen, schakelaar doormeten en op draadbreuk controleren, ik kreeg nog een tip van iemand, die zei dat het ook nog aan het contactslot kon liggen, maar heb daar verder nog geen andere indicaties voor, dus ook hiervoor geldt ,meten is weten.

Ga ermee aan de slag, alvast weer bedankt voor de tips en hulpvaardigheid

gr. Ruland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, iedereen bedankt voor jullie tips en adviezen, mijn probleem is inmiddels opgelost, dankzij FSM ben ik een stuk wijzer , maar de tip van 4x4, dat dit soort storingen meestal bij doorvoerrubber was te vinden, bleek bij mij

idd het geval, gewoon ordinaire draadbreuk achter in het bochtje bij rubber, had daar al eerder gekeken, maar natuurlijk niet goed genoeg [stom], anders had het al veel eerder opgelost geweest, heb eigenlijk nog wel een vraag, maar zal een nieuwe post plaatsen, nogmaals bedankt voor jullie tips. Gr. Ruland....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...