Spring naar bijdragen

Tik in het stuur


Gast Wim
 Share

Recommended Posts

Ik rijd een Cherokee 3,7V6 uit 2004. Prachtbak, maar nu nog met een paar minpuntjes. één hiervan is een halstarrige tik in het stuur. Eén dag na aflevering is het stuurlager vervangen. Bij het draaien maakt het stuurhuis een krakend, kanppend lawaai. Nu begint het langzaam weer terug te komen. S'morgens bij de eerste draai aan het stuur tikt hij altijd, nu ook tijdens het rijden.

Laatst reed ik een Chrysler Neon, die had het ook.

Is hier iets van bekend en wat is een structurele oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lager kan idd ook.... maar ik kan dat niet rijmen met de koude start.....

Lucht in de olie daarintegen wel, tijdens langere stilstand kan de lucht zich op één plek in het systeem verzamelen. En ook dat geeft knappende en krakende geluiden!

Maar houdt ons op de hoogte van de ontwikkelingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Wim@Jul 17 2004, 04:13

Ik rijd een Cherokee 3,7V6 uit 2004. Prachtbak, maar nu nog met een paar minpuntjes. één hiervan is een halstarrige tik in het stuur. Eén dag na aflevering is het stuurlager vervangen. Bij het draaien maakt het stuurhuis een krakend, kanppend lawaai. Nu begint het langzaam weer terug te komen. S'morgens bij de eerste draai aan het stuur tikt hij altijd, nu ook tijdens het rijden.

Laatst reed ik een Chrysler Neon, die had het ook.

Is hier iets van bekend en wat is een structurele oplossing.

<div align="right">

Sorry but my Dutch is not good enough to write so I will do it in english. I have the same problem with my 02 liberty (KJ). When the car is stationary and I turn the steering wheel

I hear a mechanical clicking noise not unlike a bad waterpump bearing. the problem worsens when I turn on the air conditioner ( I live in sunny California ). I opened the hood and had my brother steer the car back and fourth while I listened for the noise.The sound seemed to come from the air conditioner pump or air conditioner pump electric clutch,. As it turns out the noise is actually coming from the serpintine belt tensioner. When the belt loads down because the drag of the power steering pump the tensioner takes up the slack,the variable load of the pump causes an occillation in the tensioner causing the tensioner to rattle as the tensioner bounces off its mechanical stop (internal travel limiter ) . A shorter serpintine belt moves the mecanical stops further apart preventing them from clacking together. I tried it and it works. You Can confirm this condition by putting a 14 mm box end wrench on the upper tensioner pully mounting bolt and pushing it down,if you have the same problem I had you will feel the tensioner stopping against the internal mechanical stop. If so a shorter belt will fix the problem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...