Spring naar bijdragen

binnenverlichting blijft 's nachts aangaan


Recommended Posts

Beste kenners,

Ik heb een probleem met mijn GC 2002. Na lang zoeken ben ik erachter gekomen waarom mijn accu zo snel leeggaat. Als het alarm aan staat en dus de deuren op slot zijn, gaat de binnenverlichting na een paar minuten spontaan aan. Na enkele minuten dooft de verlichting weer en dit proces herhaalt zich de hele nacht lang. Het is dus begrijpelijk dat de accu na 3 dagen volledig leeg is. De merkdealer heeft de auto binnenste buiten gekeerd en ze zijn er niet achter wat het probleem is. Deurconnectoren, BCM, PCM, alles is eruit gehaald en vervangen, maar het probleem blijft (heb de rekening dus ook niet betaald gelukkig). Ik kan natuurlijk gewoon de schakelaar van de binnenverlichting uit zetten, dan heb ik het probleem niet, maar ik kan het niet uitstaan dat men niet kan achterhalen wat het probleem nu is. Zou het alleen in de schakelaar zelf kunnen zitten? Lijkt me sterk aangezien het probleem zich niet voordoet als de auto loopt. Iemand een idee/ooit eerder gehoord???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heb er wel eens over gelezen.

Dat ging dan over de deurconnector van bestuurder die niet goed werkte en dus 'dacht' dat de deur open was.

Kennelijk hebben ze daar al wel naar gekeken.

Misschien eens (laten) proberen om het alarm op 1 of andere manier uit te laten terwijl je hem op slot zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste kenners,

Ik heb een probleem met mijn GC 2002. Na lang zoeken ben ik erachter gekomen waarom mijn accu zo snel leeggaat. Als het alarm aan staat en dus de deuren op slot zijn, gaat de binnenverlichting na een paar minuten spontaan aan. Na enkele minuten dooft de verlichting weer en dit proces herhaalt zich de hele nacht lang. Het is dus begrijpelijk dat de accu na 3 dagen volledig leeg is. De merkdealer heeft de auto binnenste buiten gekeerd en ze zijn er niet achter wat het probleem is. Deurconnectoren, BCM, PCM, alles is eruit gehaald en vervangen, maar het probleem blijft (heb de rekening dus ook niet betaald gelukkig). Ik kan natuurlijk gewoon de schakelaar van de binnenverlichting uit zetten, dan heb ik het probleem niet, maar ik kan het niet uitstaan dat men niet kan achterhalen wat het probleem nu is. Zou het alleen in de schakelaar zelf kunnen zitten? Lijkt me sterk aangezien het probleem zich niet voordoet als de auto loopt. Iemand een idee/ooit eerder gehoord???

Hallo, ik heb een vermoeden. Dit omdat ik voor mijn GC de alarm contacten aangepast heb. Dit kwam voort uit het feit dat, als ik in de auto zit met het contact aan, op het display graag wilde zien welke deur openstaat. Zoals ik hem kocht met aftermarket alarm, bleek het display aan te geven dat alle deuren en achterklep open stonden bij opening van 1 deur.

Is dit bij jou het geval? Dan heeft met de alarmcontacten afgetapt van de Control Module, zonder gebruik te maken van diodes. Hierdoor wordt er door het alarm de spanning aan de control module aangepast. Dit kan verklaren waarom de PCM "denkt" dat er een portier openstaat.

In dat geval moeten er diodes opgenomen worden tussen het alarm en de PCM.

Dus, check eerst even wat jouw display vermeld bij het openen van 1 deur...

Groeten,

JPK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is het geen van de bovenstaande problemen (nee ook niet de kat). Ik heb echter wel het idee dat dit probleem begonnen is na het inbouwen van een nieuw SMC klasse 3 alarm, dit was een koppelalarm, bovenop het standaard Sentry systeem. Heeft iemand een idee waar ik dit probleem veilig zou kunnen laten controleren (mijn dealer zegt nl dat het natuurlijk niet door hen komt...jaja). Ik bedoel een soort onafhankelijk bedrijf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de dealer bedoel je de Jeepdealer mee?

of de dealer van het alarm?

zelf zou ik naar een bedrijf gaan die alleen maar aan alarmen inbouw doet

mss is wel handig om te weten welke hoek van het land je zit

Jankra weet ook wat van alarmen af..mss weet hij een zinniger antwoord dan mij :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...