Spring naar bijdragen

Trillende Cherokee


Recommended Posts

Beste Jeepers,

Ik heb een Cherokee bwj.89 met 250000km erop. Bij snelheden vanaf 110 km/u komen er trillingen opzetten, deze worden erger naarmate de snelheid toeneemt. Bij 160 km/u is het al grommend geluid. Banden en wielen heb ik reeds gewisseld en nagezien. In de 4x4 stand is het ietsje minder erg. Het is een automaat met 4x4 bak

update!

Beste Jeepers,

Hem de aandrijfas tussen men transfercase en men vooras eruit genomen en de trillingen zijn weg.

Ook merkte ik opdat de kop, komende uit de transfercase spelling vertoont, ik kan de as in en uit de case trekken (+- 1mm), heb getracht de moer aan te draaien maar deze zit vast kan ze enkel lossen.Nog iemend een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geluiden zijn altijd moeilijk, je hoort vaak niet waar ze vandaan komen. Controleer eens de achteras lagers en de kruisjes van de aandrijfas op spelling. Hele goeie kans dat het daar zit.

En anders gewoon hier verder vragen .....:)

Ow, welkom hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep, even opkrikken en controleren op speling. Wiel bewegen in op en neer gaande richting, voor-achter en in zijdelings in-uit. Draai ook aan het wiel en luister of je wat hoort, let op verschil in geluid tussen links en rechts.

Geluiden zijn toevallig niet onstaan na het vervangen van de kruisjes? Anders zou het ook onbalans in de aandrijfas kunnen zijn, misschien de as niet in de goeie positie terug geplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...