Spring naar bijdragen

Binnenmaat shackles


Recommended Posts

Aangezien er in mijn ander bericht nauwelijks is gereageerd, ga ik om het toch maar om het eenvoudig te houden zelf shackles maken. Steek 150 mm. Gaten 12,6 mm.Strippen 200x10. Koker tussen 2 platen lassen 50x50x2 L=?.

Nu heb ik 2 vragen.

Wat is de orginele tussenmaat van de 2 platen? Dit is dus tevens ook de lengte van de koker. Bij mij meet ik nl. 73-74 mm en bij een wrangler van '89; 78 mm. Waarschijnlijk is dit dus afhankelijk van de bussen die gebruikt zijn. Wat is nu de orginele maat, want ik wil in de toekomst de bussen veranderen.

Wat ik zo vlug heb gezien, zijn de orginele bouten niet meer bruikbaar bij een plaat/strip van 10 dik. Wat is de minimale dikte van de strip?

Ben benieuwd,

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afstand tussen de platen is 74 mm. Ik zou voor de nieuwe platen niet dunner nemen als 10 mm anders zijn ze binnen de kortste keren krom. De orginele shackles zijn een stuk dunner maar die is korter en daar zit een omgezette rand aan wat 'm steviger maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...