Iks Jee Geplaatst May 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2007 Hallo jeepers, Ik heb een XJ 4.0 van 2001 op LPG. Het vermogen is door het rijden op LPG ca. 10% minder dan op benzine. Dat wil ik weer opkrikken dmv chiptuning. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoorgraag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst May 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2007 Ik denk niet dat je veel mensen met ervaring voor het chiptunen van een 4.0 aan zult treffen. Chiptunen heeft met name zin voor motoren met turbo, en die vind je vooral bij dieselmotoren en heeft vrjwel geen zin voor benzinemotoren. Ik dacht dat de vermogenswinst hooguit een 3% was. Gezien de kosten van die chips is het voor de hand liggender om die enkele keer dat je dat extra vermogen echt nodig hebt om te schakelen naar benzine. Ik denk dat je heel wat kilometers af kunt leggen voordat je die kosten gaat overtreffen. Lichte verbetering schijnt ook mogelijk te zijn met o.m. een ander luchtfilter en wellicht zijn er mede-forummers die met dat soort dingen ervaring hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2007 hier voorbeeld wat wel kan en wat je zou kunnen doen.. 4.0 I6 (Factory ratings 180-195hp/220-235lbft)Stage 1 (221hp/262lbft) K&N FIPK Bored 62mm TB Bored 62mm TB spacer Intake manifold heatshield HP plugs HP plug wires 2.5" catn'back exhaust Header + 2.5" S-pipe Relocated IAT sensor Electric fan conversion MAP adjuster Stage 2 (257hp/292lbft) Larger injectors Ported big valve head Crane #753905 camshaft Raise CR from 8.8 to 9.5:1 Raise rev limiter to 5600rpm Stage 3 4.6-5.0L stroker engine Kenne Bell supercharger: 47% more HP, 53% more TQ over stock 505 Performance turbocharger: 44% more HP, 47% more TQ over stock Nitrous Express kit: 50-75hp, 80-120lbft over stock meer leesvoer http://www.jeep4.0performance.4mg.com/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2007 Andere luchtfilter heeft geen zin, de originele heeft al overcapaciteit. Hoewel een nieuwe altijd fijn is. Gewoon een andere chip gaat bij de I6 niet lukken helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iks Jee Geplaatst May 11, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2007 Bedankt voor de reacties. Toch weer wat geld bespaard.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst May 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2007 Of investeer die centen om je gasinstallatie te laten ombouwen naar een Prins VSI systeem (zeer weinig tot geen vermogensverlies) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.