Spring naar bijdragen

te hoog stationair en te laag terugvallen naar start?


Recommended Posts

Ik ben de afgelopen tijd tegen het volgende probleem aangelopen ( Gc 98 4.0 benzine/lpg

Als ik start op benzine klimt ie naar 1500 toeren en zakt dan terug. Negen van de tien keer valt hij dan tever terug waardoor hij afslaat. Op wanneer ik op gas rijd doet hij dit minder. hij start op benzine , toeren gaan omhoog en schakelt dan meteen naar lpg. De terugval is er dan ook maar wordt dan negen van de tien keer wel opgevangen. Hij loopt dan wel even echt onregelmatig.

Tijdens mijn laatse lange rit ca. 150km snelweg ongeveer 130km aangehouden. Liep hij in in zijn p stand tegen de 2000 toeren stationair. Nadat ik hem had uitgezet even gewacht 2 minuten en toen weer starte was alles weer "normaal"?

Ik dacht zelf aan de iac klep ? Heeft er iemand een idee???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het verstandig om hierna mijn computer te resetten ? Ik heb begrepen dat de accupolen los moeten, 10 minuten wachten, plus en min tegenelkaar houden ( hoe lang ? ) en dan is ie gereset.

Heeft dit geen gevolgen voor mijn afstandbedieningen ? Dat ik ze op nieuw moet laten inlezen ? Ik weet trouwens ook niet hoe mijn alarm hier op reageerd????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmiddag de stappenmotor zuiver gemaakt, het probleem lijkt voor een groot deel weg te zijn, ik ben benieuwd hoe de koude start morgenvroeg is...

Mijn throttlebody was behoorlijk zwart van binnen een olieachtige aanslag. Ik heb maar meteen een pakking besteld zodat ik hem er even af kan halen en zuiver maken. Ik neem aan dat ie normaal gesproken zuiver moet zijn van binnen??

ps hoe kan ik hier mijn foto's uploaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb ondertussen een nieuwe stappenmotor gemonteerd en de throttlebody helemaal zuiver gemaakt. De gc loopt weer een stuk beter en het terugvallen van de toeren lijkt weg te zijn. Ook klimt ie minder hoog in toeren met starten. Dus op het eerste oog lijkt alles oke te zijn... Maar ik heb geleerd om niet te vroeg te juichen.... Stationair loopt hij nog niet helemaal loepzuiver. Ben aan het denken om de voorste lambasonde ook maar te vervangen. Ik heb hier ergens gelezen dat ie 23 euro kost .... Ik zal maar niet vertellen wat ze bij de stealer vragen( 127 ex ). Dus als iemand me kan vertellen waar ik die van 23euro kan vinden houd ik me aanbevolen!!

Bedankt voor de adviezen en ik hou jullie op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ondertussen een nieuwe stappenmotor gemonteerd en de throttlebody helemaal zuiver gemaakt. De gc loopt weer een stuk beter en het terugvallen van de toeren lijkt weg te zijn. Ook klimt ie minder hoog in toeren met starten. Dus op het eerste oog lijkt alles oke te zijn... Maar ik heb geleerd om niet te vroeg te juichen.... Stationair loopt hij nog niet helemaal loepzuiver. Ben aan het denken om de voorste lambasonde ook maar te vervangen. Ik heb hier ergens gelezen dat ie 23 euro kost .... Ik zal maar niet vertellen wat ze bij de stealer vragen( 127 ex ). Dus als iemand me kan vertellen waar ik die van 23euro kan vinden houd ik me aanbevolen!!

Bedankt voor de adviezen en ik hou jullie op de hoogte

Lambda voor 23€ lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk,volgens mij kosten de origenele bij de dealer inderdaad ong:123€ en zal een universele wel wat goedkoper zijn maar 23€:blink: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb iid nog eens rond gebeld. Het zit allemaal rond de 125euro. Ondertussen lijkt de gc geen kwalen meer te hebben. Het enige wat ik nog merk is dat het starten lang duur. Hij gaat een aantal keren rond en moet het starten aanhouden tot ie op zes cilinders loopt, dan start ie en loopt meteen goed stationair ook de omschreven terugval in toeren is helemaal weg. Als ik hem "kort start en los laat zodra hij lijkt op te pakken start ie niet of loopt echt onregelmatig en te laag stationair, gas geven heeft dan geen nut, dan valt ie helemaal weg. Wederom de vraag of dit normaal is ( dat redelijk lange starten )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben nu enkele weken verder met mijn nieuwe stappen motor en gereinigd gasklephuis. De gc loopt al een stuk beter maar is nog steeds niet regelmatig stationair, daar komt bij dat de koude start soms slecht is. Lees niet op alle cilinders lopen. Na lange tijd snelweg wil ie ook nog wel eens te hoog stationair blijven lopen. Als ik hem dan uitzet en weer start loop ie goed.

Het vreemde is dat ie de ene dag nagenoeg goed loopt en de andere dag beduidend minder. Goed betekent goed op benzine en op gas. En slecht idemdito. Ik denk nu aan speling op de rotor.

Vanavond ga ik rotor, verdelerkap, bougiekabels en bougies vernieuwen. En hoop dat het dan op gelost is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...