Spring naar bijdragen

AMC 401 en Hydra-Matic


Recommended Posts

Na het gedonder met de starterkrans.... (nog steeds niet opgelost overigens)

weer een stuk wijzer geworden.

In de veronderstelling, het werd tenslotte door verkoper gezegd, een Wagoneer met een 360 blok te hebben gekocht, bleek na inspectie er een 401 blok in te liggen (bedankt verkoper) ...

Op zich geen probleem... echter was dit niet de enige verrassing die we te horen kregen.

Achter deze 401 bleek geen originele t400 bak te hangen maar een Hydra-Matic van GM (bedankt verkoper)...

Zijn er mensen die informatie kunnen geven over deze combinatie?

Omdat we wel weer terug MOETEN naar de originele combinatie.. er is namelijk een stuk van ongeveer 12 centimeter uit het converterhuis geslagen/geknapt (bedankt verkoper) zijn we dus op zoek naar..... iemand die voor ons zo'n bak heeft liggen en deze er onder kan hangen....

Niet dat we dit zelf niet willen doen echter ontbreekt het hier (nog) aan de know how en de benodigde ruimte/middelen.

Andre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij heb je wel een th400 onder je jeep hoor.

Bij mijn th400 staat er onder aan de bak hydra matic in gestampt in het metaal...

De th400 is ook een gm bak.

proficiat met je 401... ben zo stom geweest die van mij weg te doen voor een zogezegde gereviseerde 360....

ben donderdag bij iemand geweest die 12 401 liggen had....:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus wel een passende en bijbehorende bak????

Worden we nu door de garage voor de gek gehouden?

Neemt niet weg dat de bak, tenminte de behuizing, nog steeds kapot is...

Ja, je bezoek aan een 401-liefhebber/freak had ik vanmorgen al gelezen... LOL. Wat is er de gedachte achter bij deze meneer?????

Vanwaar je felicitaties??? Wat is volgens jou het grote verschil tussen de 360 en de 401?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al mt al goed nieuws voor wat betreft de motor.

Echter door het euvel aan de bak op dit moment kan ik niet optimaal gebruik maken van het monster.

Zoals gezegd, er mist een stuk uit de behuizing, precies dat stuk waar aan de linkerkant de "paspin" behoort te zitten. Dit brengt met zich mee dat als er nu flink gas gegeven wordt, de kans bestaat dat de bak er scheef achter komt te zitten met alle gevolgen van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is zwaar klote...

heb je het ontbrekende stuk nog?

De behuizing is in alu, kan wss wel gelast worden.

Op marktplaats staat een th400 uit een amc jeep.

Nadeel van je bak is dat deze een amc bolt pattern heeft en je dus niet zomaar elke th400 kan inbouwen. kan wel maar dan heb je een adapter nodig en mag je je aandrijfassen verlengen/verkorten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klote is het zeker...

Maar opgelost zal het worden....

Ik heb dan ook iemand gevonden die (naar ik hoop) erg handig is met het lassen van alu. Deze heeft er alle vertrouwen in dat het goed te doen is.

Mocht het zo zijn dat het allemaal goed uitpakt zal ik hem hier dan ook met naam en toenaam noemen.

Wachten is nu op de nieuwe starterkrans, dan kan de bak er onder vandaan, zo goed als nieuw maken en kunnen we weer echt gas geven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...