Spring naar bijdragen

achterspeakers in TJ bouwen , voorbedraad ??


Recommended Posts

Ik wil graag een sub achterin de auto bijplaatsen maar waar kan ik de , volgens het boekje voorbedrade, draden vinden in de TJ.....:blink:

Heb gekeken bij de stekker van de radio en daar gaan ze weg als bruin/geel en bruin / blauw voor linksachter en blauw / roze en blauw / wit voor rechtsachter..... Iemand er ervaring mee waar ze weggestopt zijn :D .

En als we dan toch aan het vragen zijn....weet iemand een vaste + achterin ( trekhaak ofzo ) die ik kan gebruiken voor de voeding van de sub.....( graag de draad kleuren..:wacko: )

Thanks ....:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7polig.gif

Nr. 2 is blauwe draad en continu +

Voor geluid is idd tulpstekkers van radio naar subversterker

Dat kan ik volgen , maar de bedrading van de speakers gaat wel het dashboard in vanaf de radio....maar WAAR komen ze dan uit , en kan ik ze dus aftakken naar de subwoofer ( met eigen versterker ) of extra setje speakers.

Neem aan dat deze stekker bij de hardtop aansluiting zit...??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was dat een optie (zou ook in het boekje moeten staan)

Dus.. nieuwe draadjes zo te zien. :P

In mijn boekje staat dat het standaard is voorbedraad voor 4 speakers :( , en vanaf de radio lopen er ook extra draden weg het dashboard in...( en dus vanaf de radio gevoed..) maar WAAR komen ze uit :P ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat ik kan bedenken is dat het 2-in-1 speakers zijn.

Is ook zo in het nieuwe 7-weg systeem, zijn er ook 4 van in 2 speakers.

Anders alles opengooien om die draden te volgen? :P

Ik kwam dit tegen:

stereowiringdiagram.jpg

De kleuren kloppen in ieder geval met mijn eigen waarneming:yes: ,...nu nog weten waar te zoeken om ze op te kunnen pakken:blink: ...., zou het kunnen dat ze naar boven gaan voor een soundbar ( heb daar geen draden kunnen ontdekken maar wie weet...). Mag er toch vanuit gaan dat ze achterin liggen bij de stekkerbos van de hardtop ??

Wat bedoel je precies met twee in 1 speakers ( hoge en lage toon in een??):(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yep, tweater op een normale speaker en voila: 2-weg speaker.

Maar als er draden in de TJ zitten, dan nooit helemaal achterin.

soundbar zou nog kunnen inderdaad.

Zit er in het Haynes boek ook nog een overzicht waar de draden zich zouden kunnen bevinden toevallig ?

Bij mijn weten lopen ze niet tot achterin ( hoewel ik wel een draad met de goede kleur in de draadbos heb gezien,...nader onderzoek als ik tijd heb ergens volgende week zal moeten uitwijzen of dit inderdaad zo is...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ook in m'n FSM (TJ-97) hebben ze het alleen maar over het soudbar systeem als extra speakers achterin.

Zoals hierboven de 'rear', die gaan allemaal naar de soundbar.

Ook de optie 'subwoofer', die zit dan in de middenconsole. Dus veel verder dan daar zullen de draden (als ze er zitten) niet lopen.

Geen woord over de bekabeling.

edit: hmm.. wel wat gevonden, er zit in de kabelboom aan de bestuurderskant een aftakking voor de soundbar-speakers. (als je TJ die optie had)

Dus wèl in dezelfde groep als die helemaal naar achteren gaat voor de hardtop, ter hoogte van de soundbar dus.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

edit: hmm.. wel wat gevonden, er zit in de kabelboom aan de bestuurderskant een aftakking voor de soundbar-speakers. (als je TJ die optie had)

Dus wèl in dezelfde groep als die helemaal naar achteren gaat voor de hardtop, ter hoogte van de soundbar dus.

:(

Ik ga z.s.m. eens zoeken naar de draden ........thanks so far :)

Update : Heb de draden gevonden , ze liggen net achter de bestuurder achter de rolkooi weggewerkt langs de kabelboom. Het betreft een stekker met 6 draden. Deze hebben een vaste voeding en de linker en rechterspeaker draden. Heb de subwoofer aangesloten en dat scheelt heel veel ...

Thanks voor alle hulp !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...