Spring naar bijdragen

trillen en brommen


chavado
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik ben nieuw hier maar na het door spitten van het forum heb ik nog geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag/probleem. Misschien dat iemand er antwoord op weet.

Mijn '89-er cherokee 4.0 LO geeft vanaf 100 een sterke trilling en een brommend geluid door, als je harder gaat rijden neemt het geluid en de trilling een klein beetje toe maar het blijft bestaan....

Ik heb de achterbanden al gewisseld met voor maar dat biedt geen oplossing.

De tussenbak en de automaat zijn van verse oliën voorzien maar dat biedt ook geen resultaat.

Ik heb de cherokee op bokken gezet (uiteraard met de wielen vrij) en daarna de automaat in D en gekeken of er bij 120 km/u zichtbare afwijkingen te zien waren in de cardanas....helaas geen slingeren o.i.d. waargenomen.

De kruisjes heb ik gecontroleerd en het lijkt allemaal spelingsvrij...

De remmen achter hebben voldoende voering alleen de trommels zijn aan de binnenkant ingevreten... zou dit behalve een gebrom ook de trilling tot gevolg kunnen hebben of moet ik het in iets heel anders zoeken?? de remmen lopen wel vrij....

wie een idee heeft: ik hoor het graag want ik begin een beetje desperaat te raken... :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb de cherokee op bokken gezet (uiteraard met de wielen vrij) en daarna de automaat in D en gekeken of er bij 120 km/u zichtbare afwijkingen te zien waren in de cardanas....helaas geen slingeren o.i.d. waargenomen.

:wacko::blink: had je er wel een filmcamera bij????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...
Beste, 

 

Ik heb dezelfde klachten. Heb je indertijd een oplossing gevonden?

 

Groet, 

 

Chavado is al sind augustus 2007 niet meer ingelogd geweest dus ik denk dat er van die kant geen antwoord komt...

 

Heb je pinionlager, aandrijfaskruisjes, wiellagers en banden al gecontroleerd?

Ik hoop niet dat je ook gaat testen met de auto op bokken  :frusty:

 

Open s.v.p. een nieuw topic als je extra tips of hulp wilt van medeforummers.

 

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...