Spring naar bijdragen

chavado

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over chavado

  • Verjaardag 03/01/1975

chavado's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. maakt niet uit, ik had het al in de gaten. Thnx voor de info nou kan ik ze weer netjes op moment vastzetten!
  2. was ik al bang voor.... ik vind 108 Nm ook wel erg veel voor drijfstanglagers maar goed het zou kunnen...
  3. hallo Wim, thnx voor de info maar 7 lagers??? hoe bedoel je dat? Hoeveel moment staat er voor de hoofdlagers opgegeven?
  4. wie kan mij vertellen wat het aanhaalmoment moet zijn voor de lagerkappen van de drijfstanglagers??? Het betreft een 4.0 LO uit 1989.
  5. ik meende te lezen dat het een Jeep-garage betrof echter bij nader inzien lees ik:' oude jeep kenner chef werkplaats' en daar heb ik meer vertrouwen in dus ik ga uit van het kleppen verhaal. Je hebt gelijk wat betreft de oude kwaliteitsnorm maar het is natuurlijk aan de koper om op te letten wat ie koopt. Niet alle 10W40 is dezelfde en dat geldt ook voor 20W50 of 10W60......
  6. dat 20W50 olie slechter tegen hogere temp. kan is niet waar. het getal voor de W (20) staat voor de dikte in koude toestand en het getal achter de W (50) staat voor de dikte in warme toestand. In dit geval is een 20W50 dus koud en warm dikker als een 10W40. Dit houdt in: bij warme motor heb je meer dikte....dus ook oliedruk... Overigens wordt een goede olie niet alleen bepaald door het diktegraad maar door de additieven (toevoegingen/dopes die in een olie gemengd worden) Olie is een heel specifiek verhaal en je kan niet zo maar zeggen dat een bepaalde olie niet of wel goed is.... Ik kan wel zeggen dat als je een drijfstanglager hoort.. je te laat bent... Dan is je drijfstanglager versleten en je krukastap is aangetast.... Overigens had Limited97 al aangegeven dat de Jeep-garage de diagnose had gesteld dat het de kleppen waren die hij hoorde en geen drijfstanglager dus waarom zou je dan toch de optie van Johnsson volgen?
  7. je kan eventueel ook 20W50 olie er in gieten. Is iets dikker dus zal de oliedruk wat hoger blijven. Nadeel is dat deze olie koud ook dikker is als een 10W40 dus zal je rustig moeten warm rijden....
  8. drijfstanglagers hoor je onder belasting en niet bij statoinair.... als je laag toeren volgas geeft en je hoort een zwaar bonkend geluid uit de motor komen dan heb je met versleten drijfstanglagers te maken.....
  9. nope... gewoon op de knietjes en met de linkerhand gas geven....dan kijk je ondertussen onder de auto....
  10. Hallo, ik ben nieuw hier maar na het door spitten van het forum heb ik nog geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag/probleem. Misschien dat iemand er antwoord op weet. Mijn '89-er cherokee 4.0 LO geeft vanaf 100 een sterke trilling en een brommend geluid door, als je harder gaat rijden neemt het geluid en de trilling een klein beetje toe maar het blijft bestaan.... Ik heb de achterbanden al gewisseld met voor maar dat biedt geen oplossing. De tussenbak en de automaat zijn van verse oliën voorzien maar dat biedt ook geen resultaat. Ik heb de cherokee op bokken gezet (uiteraard met de wielen vrij) en daarna de automaat in D en gekeken of er bij 120 km/u zichtbare afwijkingen te zien waren in de cardanas....helaas geen slingeren o.i.d. waargenomen. De kruisjes heb ik gecontroleerd en het lijkt allemaal spelingsvrij... De remmen achter hebben voldoende voering alleen de trommels zijn aan de binnenkant ingevreten... zou dit behalve een gebrom ook de trilling tot gevolg kunnen hebben of moet ik het in iets heel anders zoeken?? de remmen lopen wel vrij.... wie een idee heeft: ik hoor het graag want ik begin een beetje desperaat te raken...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...