De zandhopper Geplaatst March 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2007 Wie heeft er een oplossing voor het doorzakken van de voorvering van de TJ. Nadat wij een bumperlier en een lier gemonteerd hebben zakken de voorveren zoverin dat ik nog maar 1.1/2 cm overheb voor mijn bumpstop (aanslag) tevens staat de TJ nu op z'n kop. Ik het er al BB onder zitten verhoogd ongeveer 2 inch. Achter staat hij goed dus gaat het me puur alleen om de voorvering. Nu heb ik al heel wat site's bekeken (USA) maar ik kan alleen maar komplete sets kopen en niet alleen een stel langere voorveren. Voor de XJ en GC heb ik wel zien staan maar voor de TJ niet.Ik denk dat asco's ook geen optie zij gezien de geringe aanslag van 1.1/2 cm. Wie heeft een oplossing? HK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2007 ik zou ook voor veren gaan, rubicon express levertlosse..per paar dus melen naar 4wd.com. zelf zou ik ook gelijk voor achter mee laten komen, kost qua verzenden niks meer, en dan heb je acos is een super oplossing vooral waneer je weet dat je in stappen omhoog gaat, maar geen goedkope Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst March 11, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2007 ik zou ook voor veren gaan, rubicon express levertlosse..per paar dus melen naar 4wd.com. zelf zou ik ook gelijk voor achter mee laten komen, kost qua verzenden niks meer, en dan heb je acos is een super oplossing vooral waneer je weet dat je in stappen omhoog gaat, maar geen goedkope OK beest ik zal een mailtje sturen en vragen wat er mogelijk is. Bedankt voor de reaktie, HK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst March 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2007 OK beest ik zal een mailtje sturen en vragen wat er mogelijk is.Bedankt voor de reaktie, HK Inmiddels 3.1/2" rubicon express voorveren besteld, dus nog even afwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 Nou ik heb inmiddels de rubicon exspress veren gemonteerd en het doorzakken aan de voorkant is voorbij. Maar nu staat ie weer teveel achterover, had toch maar die achterveren ook maar mee besteld. Maar goed al kijkend en nadenkend kwam de oplossing, ik had n.l. de voorspacer er af gehaald en zat me nu te bedenken om deze bij de achter spacer er onder te zetten. Dus dubbele spacers. De achterwielen eraf en aan de slag, de andere spacers er bij onder gezet en ja hoor hij staat weer recht. Nu was de vraag hoe gaat dit in het terrein nou we hebben gisteren in Veldenhoven de vuurdoop wel gehad, doordat ik ook de deelbare stabilisatiestang van ROCK-LOC gemonteerd heb, was het helemaal afwachten wat ie ging doen. Er is naar mijn mening en gevoel niets aangelopen en de flex is geweldig ik heb zelfs de remleidingen niet hoeven te verlengen. Vandaag moest ik ook naar de APK keuring, de keurmeester vroeg nog wel waar is de stabilisatiestang ik zei deze is vervangen door een deelbare stabilisatiestang, hij vond het een mooi systeem. Trouwens de TJ is met vlag en wimpel goedgekeurd. Dus al met al ben ik tot nu toe goed tevreden met de aanpassing die ik gedaan heb. En nu naar het volgen de project ARB lockers en R&P steken. Ik heb foto's gemaakt maar weet niet hoe ik ze er op moet krijgen. HK:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 Gefeliciteerd Henk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst May 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 Ja Henk ik heb het zondag van dichtbij kunnen aanschouwen, mooi spul hoor! Welke overbrenging ga je zetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 Ja Henk ik heb het zondag van dichtbij kunnen aanschouwen, mooi spul hoor!Welke overbrenging ga je zetten? Hallo Bart, de bedoeling is 4.10 dat lijkt me de meest beste oplossing. Je kunt nog wel korter gaan ( 4.56 ) maar voor een automaat en 33 dertigers lijkt mij dat net tekort omdat de koppelomvormer een hoop opvangt. Je gaat dan n.l te veel toeren draaien voor de automaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Nou ik heb inmiddels de rubicon exspress veren gemonteerd en het doorzakken aan de voorkant is voorbij. Maar nu staat ie weer teveel achterover, had toch maar die achterveren ook maar mee besteld. Maar goed al kijkend en nadenkend kwam de oplossing, ik had n.l. de voorspacer er af gehaald en zat me nu te bedenken om deze bij de achter spacer er onder te zetten. Dus dubbele spacers. De achterwielen eraf en aan de slag, de andere spacers er bij onder gezet en ja hoor hij staat weer recht. Nu was de vraag hoe gaat dit in het terrein nou we hebben gisteren in Veldenhoven de vuurdoop wel gehad, doordat ik ook de deelbare stabilisatiestang van ROCK-LOC gemonteerd heb, was het helemaal afwachten wat ie ging doen.Er is naar mijn mening en gevoel niets aangelopen en de flex is geweldig ik heb zelfs de remleidingen niet hoeven te verlengen. Vandaag moest ik ook naar de APK keuring, de keurmeester vroeg nog wel waar is de stabilisatiestang ik zei deze is vervangen door een deelbare stabilisatiestang, hij vond het een mooi systeem. Trouwens de TJ is met vlag en wimpel goedgekeurd. Dus al met al ben ik tot nu toe goed tevreden met de aanpassing die ik gedaan heb. En nu naar het volgen de project ARB lockers en R&P steken. Ik heb foto's gemaakt maar weet niet hoe ik ze er op moet krijgen. HK:) [ATTACH]104[/ATTACH][ATTACH]105[/ATTACH][ATTACH]106[/ATTACH][ATTACH]107[/ATTACH] nais Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Hallo Bart, de bedoeling is 4.10 dat lijkt me de meest beste oplossing. Je kunt nog wel korter gaan ( 4.56 ) maar voor een automaat en 33 dertigers lijkt mij dat net tekort omdat de koppelomvormer een hoop opvangt. Je gaat dan n.l te veel toeren draaien voor de automaat. En eh.. als je nou straks toch die 35"ers gaat monteren:whistle: ? Beetje vooruit denken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 En eh.. als je nou straks toch die 35"ers gaat monteren:whistle: ?Beetje vooruit denken! Ik zeg nooit nooit, maar 35 gers staan niet op mijn verlanglijstje. Wat ik ga doen is 4.10 R&P steken en ARB lockers plaatsen en dan is het voor mij genoeg. Misschien nog een paar optische dingetjes zoals een andere achterbumper. De TJ is dan mooi kompleet je kunt dan leuk terrein mee rijden en je kan er nog goed mee op de weg rijden. Trouwens ik moet nog afwachten of alles heel blijft. Je weet het, het blijft een JEEP. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Ik zeg nooit nooit, maar 35 gers staan niet op mijn verlanglijstje. Wat ik ga doen is 4.10 R&P steken en ARB lockers plaatsen en dan is het voor mij genoeg. Misschien nog een paar optische dingetjes zoals een andere achterbumper. De TJ is dan mooi kompleet je kunt dan leuk terrein mee rijden en je kan er nog goed mee op de weg rijden. Trouwens ik moet nog afwachten of alles heel blijft. Je weet het, het blijft een JEEP. Helemaal mee eens Henk, Ik denk ook dat 32" of 33" ers op een TJ genoeg is, samen met een lift van ongeveer 3" en iets van een locker achter (ik denk zoiets :http://www.rockcrawler.com/techreports/powertrax_tj/index.htm). Natuurlijk disconnects en een liertje, kom je ook overal. En het blijft (waarschijnlijk) nog een beetje heel ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Helemaal mee eens Henk, Ik denk ook dat 32" of 33" ers op een TJ genoeg is, samen met een lift van ongeveer 3" en iets van een locker achter (ik denk zoiets :http://www.rockcrawler.com/techreports/powertrax_tj/index.htm). Natuurlijk disconnects en een liertje, kom je ook overal. En het blijft (waarschijnlijk) nog een beetje heel ook. heb het allemaal maar kom nog niet overal door heen....... je vergeet een ding......... je moet ook een beetje kunnen rijden... inzicht hebben.... en ervaring.......... maar ja je kan dan niet meer het materiaal de schuld geven:no: laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Helemaal mee eens Henk, Ik denk ook dat 32" of 33" ers op een TJ genoeg is, samen met een lift van ongeveer 3" en iets van een locker achter (ik denk zoiets :http://www.rockcrawler.com/techreports/powertrax_tj/index.htm). Natuurlijk disconnects en een liertje, kom je ook overal. En het blijft (waarschijnlijk) nog een beetje heel ook. Zeg Bart als je een powertrax no slip zoek, die heb ik nog liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.