Spring naar bijdragen

Start problemen wrangler 2.5 TJ 1998


Gast Andy
 Share

Recommended Posts

Hoi,

ik heb een TJ van 1998 met lpg, en hij heeft start problemen.

Als ik hem wil starten dan start hij niet, en soms wel, en heb ondervonden soms heeft hij geen onsteking, en als ik m'n contact opdraai, dan werken soms m'n benzinemeter ook niet en dan heb ik geen onsteking, mijn computer geeft de foutmelding #24 dit heeft iets met het injecti systeem te maken,

ik vind op internet terug http://members.cox.net/wilsond/tb/tb.html dat dit aan mijn jeep de fout is. maar hij wilt totaal niet starten. Weet misschien iemand hier een oplossing voor ? ik heb al elk fiche dat je kunt bedenke los gehad en de zekeringen gecontroleert en vervangen, en niks helpt.

heeft iemand idee post het maar.

alvast bedankt

andy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm ja, foutcode #24 eerst maar eens te voorschijn halen:

24: Throttle position sensor input above or below acceptable voltage. TPS signal does not correlate to MAP sensor.

TPS: throttle position sensor

MAP: Manifold absolute pressure

Lijkt allemaal richting throttle body te gaan (wat is het NL woord ook weer... sad.gif ), vuil erin of kapotte sensoren.

Maar het feit dat ook je benzinemeter niet werkt gaat meer richting een electrisch probleem.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zo snel niet weet.

iemand anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

throttle body te gaan (wat is het NL woord ook weer... sad.gif )

euhh... gasklephuis..... tongue.gif

Overigens een tamelijk vage storingscode.... De oorzaak hoeft n.l. niet bij de trottle body te zitten.

De computer merkt dat de motor gestart wordt (TDC), maar krijgt geen vacuum (MAP) en wellicht wordt er zelfs een keer gas gegeven( TPS). Bovendien zal de accuspanning na een paar keer starten flink dalen, waardoor de computer ook nog eens afwijkende waarden meet.

Verder ook van belang: Volgens mijn gegevens worden ALLE signalen verwerkt door de PCM (powertrain control module, de beruchte computer...), de gegevens worden vervolgens over een databus naar andere modules verstuurd. Ook het instrumentenpaneel is zo'n module. Bij uitval van van de PCM werkt er dus helemaal NIETS meer!!!! Ook je brandstofmeter niet, maar bijv. ook geen vonk, benzinepomp of wat dan ook!!!

Ook je startonderbreker zit in deze databus.... kan dus ook nog roet in het eten gooien!

Complex probleem dus, waarvan de oorzaak werkelijk overal in de auto kan zitten..... bovendien is storingszoeken, door de databus, erg lastig. Waarschijnlijk een dealerklus dus......hij kan tijdens het optreden van de storing eens kijken wat er nu precies uitvalt en waardoor.

Ik ben benieuwd wat het probleem straks blijkt te zijn, maar zal wel weer een losse verbinding oid zijn. blink.gif

Sterkte!!! ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb ondervonden als er iemand wil starten en je schud met de jeep dat krijgt hij soms stroom, ik vermoed dat er ergens een relay/zekering slechte stroom door geeft. Maar waar moet ik dit zoeken. Iemand een oplossing ?

alvast bedankt

Voor de snelle reactie

andy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Dit zit allemaal goed vast. Ik denk dat ik morgen het dashboard er is uit ga halen en verder zoeken.

Kheb vroeger nog een wrangler gehad een YJ en heb dit nog nooit aan de hand gehad ermee, mss Yj beter als TJ ?

Greetz

andy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Andy,

Kijk eens of alle draden van je startrelais goed vast zitten en niet geoxideerd zijn (ik heb namelijk ook gehad dat hij niets deed ineens) Toen zat er een stroomkabel een heeeeeeeeel klein beetje los, daaraan gerommeld en hij deed het weer, iets aangedraaid en nooit meer problemen gehad

Groeten Sjikita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb het eindelijk gevonden, in het midden van de carroserie onder de motorkap daar zitte 2 fiche's en daar lopen bekabeling door in een buisje en er was 1 draadje verbrand biggrin.gif heb het hersteld en hij is weer een nieuwe biggrin.gif wa een draadje al nie kan doen smile.gif . Ik dacht al het ergste m'n computer ofzo sad.gif

Allemaal toch bedankt voor de snelle reactie's

Greetz

andy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...