Spring naar bijdragen

Benzine Meter


rickyj
 Share

Recommended Posts

Ben maar weer eens met m'n dashboard meters aan de gang gegaan en alle contactjes schoon gemaakt.

Het probleem is nu dat als ik het contact aan zet de benzine meter meteen vol uitslaat en de voltmeter net iets beweegt...als ik de jeep dan start gebeurt er met benzine meter helemaal niets (blijft op overvol staan) en de voltmeter komt net op 10V. Temperatuur en oliedruk doen het wel.

Ik meet een spanning van 6V op de benzine meter (bruine draad en aarde op meter zelf gepakt). Het is net een nieuwe benzien meter die het wel ff heeft gedaan, ik kan me niet herinneren dat ik in de tussentijd met de bedrading ben geweest.

Kan iemand mij tips geven wat er mogelijk aan de hand is?

Het betreft een yj uit 87.

grtn,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

ik heb exact hetzelfde gehad na het plaatsen van een nieuwe benzinepomp.

maak je maar geen zorgen, rijdt eens een tijdje op benzine, je zal zien hij zakt wel.

ik heb een MPI en der zit nu een benzinepomp in van een TBI. de aansluitingen van de vlotter zijn juist omgekeerd, bij normale aansluiting resulteert dit dus in "vol" bij lege tank, en "leeg" bij een volle tank.

ik heb echter de draden omgewiseld, waardoor vol bij mij (door afwijkende weerstandswaarden) verder ligt dan de maximum.

de eerste 100 km blijft de wijzer maximum aanduiden, en wanneer hij op 1/4 staat is de tank leeg.

ik weet niet wat voor meter jij gestoken hebt, maar probeer in elk geval om eens volledig vol te tanken. blijft hij op maximum staan, rijdt er dan 100 of 200 km mee. de naald zou dan moeten zakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...