PartsStore Geplaatst February 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2007 Nu ik jullie forum ontdekt heb zal ik me ook meteen even voorstellen. Ik ben Jan Willem en heb geen Jeep. Wel heb ik bij mijn bedrijf PartsStore wel eens klanten met een Jeep. Ik bouw en reviseer veel motoren en voer deze in de regel meteen een beetje op. Nu ben ik toevallig bezig met de AMC-304 van een klant van me. De vraag was of er misschien wat meer vermogen uit deze motoren te halen was. En natuurlijk is dat zo. Alleen, hoe ga je dat doen. Er is haast niets te krijgen op het gebied van high performance voor deze motoren. Een van de redenen is dat deze motoren geproduceerd zijn vlak na de oliecrisis en te doen hebben met eencompressieverhouding om te janken. De beste productiezuiger die ik kon vinden komt niet verder dan een flauwe 9:1 terwijl je echt wel aan een 10.5:1 aan statische compressie kan gaan zitten voordat je motor detoneert. Ik heb voor deze motor zuigers laten maken bij mijn leverancier en nu ze ontwikkeld zijn zijn ook de grootste kosten er wel vanaf. Hier een foto van de zuiger. http://s168.photobucket.com/albums/u170/JW...nt=IMG_3420.jpg TZT zal ik wel laten weten of de CJ7 met de voorwielen van de grond weg kan rijden. Groeten en ik hou jullie forum in de gaten, Jan Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2007 Welkom JanWillem! En wat meer vermogen uit een 304 zal zeker hier interesant zijn Albert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst February 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2007 welkom, en gelijk ook met een mooi topic, ik ga hem volgen. gr.willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2007 Summit Racing onderdelen voor AMC 304 Kijk hier is, bij Summit is er meestal heel veel te vinden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2007 De vraag is eigenlijk wie wil er zo veel topvermogen in een Jeep hebben? Je kan beter een bruikbaar vermogen hebben met een breede powerband,lijkt me. Maar daar zullen de meningen ook verschillen denk ik. De meeste Jeepers kiezen dan voor een 360 of een 401 motor. Deze zijn meestal voordeliger, dan een motor opnieuw op te bouwen met dure onderdelen. Maar we zullen het hier heus wel horen! P.s. Welkom op dit forum! P.s.(amc 304 edelbrock inlaat,edelbrock carb 600cfm, headers en eps rvs freeflow uitlaat) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast IRONBITCH Geplaatst March 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2007 ik heb in mijn CJ7 V8 304 een Mallory H.E.I ontsteking zitten en hij heeft nou net zoveel power als een origenele 360 blok. maar eigenlijk had ik een H.E.I ontsteking van Proform-Performance moeten kopen. die past beter als je een Edelbrock inlaatspruitstuk hebt. en die zit ook niet tegen stuurbekrachtiginspomp aan en Mallory bijna wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MudMiep Geplaatst March 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2007 ik heb in mijn CJ7 V8 304 een Mallory H.E.I ontsteking zitten en hij heeft nou net zoveel power als een origenele 360 blok. zeker een '71 304 en een '79 360 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast IRONBITCH Geplaatst March 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2007 een 304 van 76 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.