Spring naar bijdragen

Amc 304 Met Pit


PartsStore
 Share

Recommended Posts

Nu ik jullie forum ontdekt heb zal ik me ook meteen even voorstellen. Ik ben Jan Willem en heb geen Jeep. Wel heb ik bij mijn bedrijf PartsStore wel eens klanten met een Jeep.

Ik bouw en reviseer veel motoren en voer deze in de regel meteen een beetje op.

Nu ben ik toevallig bezig met de AMC-304 van een klant van me. De vraag was of er misschien wat meer vermogen uit deze motoren te halen was. En natuurlijk is dat zo. Alleen, hoe ga je dat doen. Er is haast niets te krijgen op het gebied van high performance voor deze motoren. Een van de redenen is dat deze motoren geproduceerd zijn vlak na de oliecrisis en te doen hebben met eencompressieverhouding om te janken. De beste productiezuiger die ik kon vinden komt niet verder dan een flauwe 9:1 terwijl je echt wel aan een 10.5:1 aan statische compressie kan gaan zitten voordat je motor detoneert.

Ik heb voor deze motor zuigers laten maken bij mijn leverancier en nu ze ontwikkeld zijn zijn ook de grootste kosten er wel vanaf.

Hier een foto van de zuiger.

http://s168.photobucket.com/albums/u170/JW...nt=IMG_3420.jpg

TZT zal ik wel laten weten of de CJ7 met de voorwielen van de grond weg kan rijden.

Groeten en ik hou jullie forum in de gaten,

Jan Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is eigenlijk wie wil er zo veel topvermogen in een Jeep hebben?

Je kan beter een bruikbaar vermogen hebben met een breede powerband,lijkt me.

Maar daar zullen de meningen ook verschillen denk ik.

De meeste Jeepers kiezen dan voor een 360 of een 401 motor.

Deze zijn meestal voordeliger, dan een motor opnieuw op te bouwen met dure onderdelen.

Maar we zullen het hier heus wel horen!

P.s. Welkom op dit forum!

P.s.(amc 304 edelbrock inlaat,edelbrock carb 600cfm, headers en eps rvs freeflow uitlaat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast IRONBITCH

ik heb in mijn CJ7 V8 304 een Mallory H.E.I ontsteking zitten en hij heeft nou net zoveel power als een origenele 360 blok. maar eigenlijk had ik een H.E.I ontsteking van Proform-Performance moeten kopen. die past beter als je een Edelbrock inlaatspruitstuk hebt. en die zit ook niet tegen stuurbekrachtiginspomp aan en Mallory bijna wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...